Rozhovory

Poznáme ho predovšetkým z mediálnej oblasti, ako manažéra, ktorý vo verejnej funkcii v RTVS spravoval majetok za desiatky miliónov eur a riadil takmer 1 500 ľudí. Dnes má ambíciu postaviť sa do čela Bratislavy, aby sa veci rozhýbali. Ako tvrdí, chce začať pracovať od prvého dňa a nie len posledný polrok. Sloveso NEDÁ SA má vo svojom programe zakázané. K jeho hlavným bodom patrí vybudovanie Národného parku v Bratislave. Pri opravách a rekonštrukciách cestných komunikácií mu chýba komplexnosť, teda rozširovanie zelene, budovanie cyklotrás či vodozádržných opatrení. O problémoch, ale najmä o príležitostiach hlavného mesta hovorí kandidát na primátora Václav Mika.

Budovanie opevnení (bunkrov) v bývalom Československu sa začalo približne v 30-tych rokoch minulého storočia a bolo reakciou na rozmach Hitlera a jeho stúpencov. Niektoré sa zachovali dodnes. Veľa zaujímavostí o ich osude prezradili v rozhovore Miroslav Košírer z občiansekho združenia Zachráňme petržalské bunkre a Ivan Janiš z občianskeho združenia B-S 6 Vrba.

Niektorí si ho pamätajú z Radošinského naivného divadla, iní ako autora a moderátora rozhlasových relácií Variácie, Pod pyramídou či televíznych Večerov Milana Markoviča. Prinášal nielen zábavu a smiech, ale i pocit, že je možné uťahovať si aj z tých najmocnejších. Hoci oslávil 75 rokov, Milan Markovič divákov naďalej baví.

Patril k zakladateľom festivalu Bratislavská lýra, bol producentom prvého rockového albumu Zvoňte zvonky skupiny Prúdy v roku 1969. Dvakrát získal ako autor hudby zlatú Bratislavskú lýru, v roku 1974 za pieseň Zem pamätá Karola Duchoňa a v roku 1976 za pieseň Pár nôt Jany Kocianovej. Skladateľ, hudobník, aranžér a publicista Pavol Zelenay (90).

Naozaj dosť nezvyčajne dopadla pred niekoľkými dňami prepravná kontrola u 61-ročného cestujúceho, ktorý riskol jazdu električkou načierno. Bežne sa takéto situácie končia udelením pokuty 50 eur priamo na mieste alebo sumou 70 eur, ak si necháte vystaviť pokutový blok, ale vďaka iniciatíve samotného revízora DPB nemusel starší pán napokon zaplatiť ani cent! Ako je to možné?

Bratislavský magistrát vyhlásil, že si uvedomuje dôležitosť projektu obchvatu D4/R7, no zároveň požaduje, aby jeho dôsledky na dopravu a život Bratislavčanov boli čo najmenšie. Takýto obrovský projekt musí byť sprevádzaný aj komunikáciou európskeho rozmeru. Keďže primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal pociťoval výrazný deficit v tejto oblasti, zvolal na utorok včera  koordinačné stretnutie všetkých zainteresovaných strán.


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.