Bedeker gurmána

Ku Krížnej ulici, keď sa ešte volala Steinerova, neodmysliteľne patrila reštaurácia Stein. Bola to legenda, ktorá však po zmene spoločenských a vlastníckych pomerov neprežila a posledné roky nárožie Krížnej a Blumentálskej ulice ovládli Číňania, presnejšie čínska reštaurácia a s ňou spojené problémy. Na lepšie časy začalo svitať, keď tu Andrea Ena koncom minulého roka otvoril taliansku reštauráciu SAPORI ITALIANI, čo v preklade znamená Talianske chute, ale podnik sa promuje aj jednoducho U TALIANA.

Na Žabotovej ulici, priamo pod Hlavnou stanicou a železničným násypom sme objavili niečo mimoriadne. Pred trištvrte rokom tu odvážne otvorili reštauráciu, ktorá nahradila piváreň najnižšej cenovej skupiny Rio Pub. Dnes je tu MOREE RESTAURANT. Nachádza sa na pešom prepojení Hlavnej stanice so Žabotovou ulicou.

Dlhé roky bolo dominantou parteru Manderláku v dolnej časti Námestia SNP legendárne mäsiarstvo. Pred niekoľkými rokmi ho nahradil kebab, pre ktorý bol zrejme priestor spájajúci dve fasády príliš veľký. Pred niekoľkými týždňami sa priestor zo strany Starej tržnice osamostatnil a vznikla reštaurácia Manderlák .

Krátko po tom, ako Ventúrska ulica prišla o pravú taliansku reštauráciu Taverna di Assisi, presne oproti na rohu so Zelenou ulicou otvorili GATTO MATTO BISTRO. To nahradilo neúspešný projekt Kontakt, ktorý od začiatku pôsobil v historickom jadre cudzo. Koncept Gatto Matto poznajú Bratislavčania z Panskej ulice, kde má svoju ristorante ako aj Rusoviec, kde sa prezentuje ako trattoria. Boli sme preto zvedaví na nové talianske bistro.

Naozaj dosť nezvyčajne dopadla pred niekoľkými dňami prepravná kontrola u 61-ročného cestujúceho, ktorý riskol jazdu električkou načierno. Bežne sa takéto situácie končia udelením pokuty 50 eur priamo na mieste alebo sumou 70 eur, ak si necháte vystaviť pokutový blok, ale vďaka iniciatíve samotného revízora DPB nemusel starší pán napokon zaplatiť ani cent! Ako je to možné?

Bratislavský magistrát vyhlásil, že si uvedomuje dôležitosť projektu obchvatu D4/R7, no zároveň požaduje, aby jeho dôsledky na dopravu a život Bratislavčanov boli čo najmenšie. Takýto obrovský projekt musí byť sprevádzaný aj komunikáciou európskeho rozmeru. Keďže primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal pociťoval výrazný deficit v tejto oblasti, zvolal na utorok včera  koordinačné stretnutie všetkých zainteresovaných strán.


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.