Samospráva

Kandidatúru na starostu bratislavskej Petržalky zvažuje aj občiansky aktivista Miroslav Dragun. Začal preto so zbieraním podpisov pod nezávislú kandidatúru v tohtoročných novembrových komunálnych voľbách. Jeho oficiálna kandidatúra však bude závisieť od získanej podpory a výsledkov jesenného prieskumu.

Budova Starej pošty na Saratovskej ulici v centre bratislavskej mestskej časti Dúbravka je dlhodobo tŕňom v oku mnohých Dúbravčanov. Stará, zanedbaná a rozpadávajúca sa budova však ukrýva dôležitý komunikačný uzol.

Poznáme ho predovšetkým z mediálnej oblasti, ako manažéra, ktorý vo verejnej funkcii v RTVS spravoval majetok za desiatky miliónov eur a riadil takmer 1 500 ľudí. Dnes má ambíciu postaviť sa do čela Bratislavy, aby sa veci rozhýbali. Ako tvrdí, chce začať pracovať od prvého dňa a nie len posledný polrok. Sloveso NEDÁ SA má vo svojom programe zakázané. K jeho hlavným bodom patrí vybudovanie Národného parku v Bratislave. Pri opravách a rekonštrukciách cestných komunikácií mu chýba komplexnosť, teda rozširovanie zelene, budovanie cyklotrás či vodozádržných opatrení. O problémoch, ale najmä o príležitostiach hlavného mesta hovorí kandidát na primátora Václav Mika.

Potreba posilnenia ochrany lesov je v poslednom čase horúcou témou. Rôzne občianske združenia vyzývajú ľudí, aby bojovali proti devastácií prírody. Mestská časť Petržalka hľadá cesty, ako takéto iniciatívy podporiť.

Ružinov začal s obstarávaním územnoplánovacej dokumentácie pre územný plán zóny (ÚPZ) Prievoz-západ. Ide o územie ohraničené Gagarinovou ulicou na severe, Kaštieľskou a Parkovou ulicou na východe, Hraničnou ulicou na západe a diaľnicou D1 na juhu.

Naozaj dosť nezvyčajne dopadla pred niekoľkými dňami prepravná kontrola u 61-ročného cestujúceho, ktorý riskol jazdu električkou načierno. Bežne sa takéto situácie končia udelením pokuty 50 eur priamo na mieste alebo sumou 70 eur, ak si necháte vystaviť pokutový blok, ale vďaka iniciatíve samotného revízora DPB nemusel starší pán napokon zaplatiť ani cent! Ako je to možné?

Bratislavský magistrát vyhlásil, že si uvedomuje dôležitosť projektu obchvatu D4/R7, no zároveň požaduje, aby jeho dôsledky na dopravu a život Bratislavčanov boli čo najmenšie. Takýto obrovský projekt musí byť sprevádzaný aj komunikáciou európskeho rozmeru. Keďže primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal pociťoval výrazný deficit v tejto oblasti, zvolal na utorok včera  koordinačné stretnutie všetkých zainteresovaných strán.


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.