V Dúbravke i Vrakuni vybudujú nové moderné vlakové nástupištia

4.4.2022
0

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Nové moderné vlákové nástupištia Lamačská brána v Dúbravke a Vrakuňa v Bratislave sú už pred výstavbou. Ako dnes informoval minister dopravy Andrej Doležal (na foto uprostred), budú hradené z eurofondov a hotové by mali byť do konca roka 2023.

"Súťaž bola vypísaná tak, že ten, kto ju vyhral, musí pripraviť aj projektovú dokumentáciu a následne z toho bude realizovať stavbu. V týchto dňoch sa môžu začať projektové práce a následne, ako sa skončia, sa môže začať s realizáciou," povedal na pondelňajšej tlačovej konferencii poradca ministra dopravy Ján Kušnír.

Nástupište Lamačská brána vyrastie za súčasnou križovatkou ulíc Saratovská a Agátová v Dúbravke, teda na konci mestskej časti kúsok pred mostom vedúcim k nákupnému centru Bory Mall.      

"Súčasťou projektu je aj predĺženie Saratovskej ulice, ktorá pôjde popod trať novým mostným alebo tunelovým objektom a napojí sa na infraštruktúru neďalekého obchodného centra. Pre ministerstvo dopravy je kľúčový projekt TIOPu, teda terminálu integrovanej osobnej prepravy. Ak chcete, môžete si to predstaviť ako integrovanú zastávku pre MHD, železnicu, cyklistov a peších. Súčasťou bude vybudovanie dvoch nástupíšť, z každej strany jedno, keďže tu máme dve koľaje. Jedno bude smerom do Devínskej, druhé smerom do Lamača. Bude tam aj územná rezerva, ktorá ráta s pristavaním tretej koľaje. Súčasťou budú aj výťahy, teda prístup pre zdravotne ťažko postihnutých, prístrešky aj pre bicykle, samoobslužný terminál na nákup lístkov, kamerový systém, informačný systém," priblížil minister dopravy Andrej Doležal.

Zdroj: ms

Poradca ministra a projektant Ján Kušnír.

"Dúfam, že sa to po x rokoch čakania konečne podarí a Dúbravčania budú môcť o nejaké dva-tri roky skratkou jazdiť do Devínskej a cestou budú mať i TIOP na presun do mesta," vyjadril sa starosta Dúbravky Martin Zaťovič (na úvodnej foto vpravo).

O niečo jednoduchšia by mala byť výstavba terminálu vo Vrakuni, keďže ide o jednokoľajovú železničnú trať. "Je to jednoduchšia stavba. Realizácia bude aj skôr, nie je na ničom závislá," poznamenal Kušnír. Vypracovanie projektovej dokumentácie je v tomto prípade podľa neho otázkou pár mesiacov. Kratšia by mala byť aj následná výstavba. Termín dokončenia ani v tomto prípade nie je známy, práce však musia byť hotové do konca roka 2023, rovnako ako pri TIOP Lamačská brána. Je to kľúčové pre čerpanie eurofondov.

Zdroj: ms

Na tomto mieste vyrastie terminál Lamačská brána.

Samotným stavebným prácam bude predchádzať ešte vypracovanie projektovej dokumentácie, zmluvy so zhotoviteľmi sú už podpísané. TIOP Lamačská brána bude stáť takmer osem miliónov eur,  TIOP Vrakuňa necelé štyri milióny eur.

Zdroj: ŽSR

Takto by to tu malo vyzerať o pár rokov.

Vo fáze projektovania je aj TIOP Ružinov, ktorý by mal byť taktiež hotový do konca roka 2023. Ideovo sa uvažuje nad ďalšími. Reálne sa podľa rezortu dopravy javí lokalita Železnej studničky v spolupráci so súkromným investorom, ale tiež lokalita Bosákovej ulice v Petržalke, kde by sa mala prepojiť železničná, električková a autobusová doprava. V pláne je tiež TIOP v Devínskej Novej Vsi či Nová Garda s prestupným uzlom Vinohrady-predmestie. "Budeme pokračovať v budovaní nových železničných zastávok alebo terminálov na existujúcej trati, ktorá prechádza Bratislavou," ubezpečil Doležal.

(ms, tasr)

Páčil sa vám článok?