Vyše 130.000 ľudí a viac ako 33.000 áut dochádza denne do Bratislavy
Zdroj: BSK
Vyše 130.000 ľudí a viac ako 33.000 áut dochádza denne do Bratislavy. Informuje o tom hlavné mesto v koncepcii k výstavbe parkovacích domov, záchytných parkovísk či k nadstavbám parkovísk.
Priznáva, že tieto čísla môžu byť oveľa vyššie, keďže v štatistike nie sú zarátaní zahraniční turisti. Aby takéto množstvo áut nekončilo v centre hlavného mesta, magistrát plánuje výstavbu parkovísk typu P+R (zaparkuj a jazdi ďalej verejnou dopravou). Niekoľko takýchto parkovísk už v Bratislave a jej okolí vzniklo.
"Víziou plánu výstavby P+R parkovísk je primárne znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy, smerujúcej do širšieho centra mesta a rezidenčných zón a zachytávať týchto návštevníkov podľa možnosti mimo územia Bratislavy priamo pri železničných staniciach v mestách a obciach v regióne, prípadne na vstupoch do hlavného mesta," píše mesto v koncepcii, ktorú schválili bratislavskí mestskí poslanci na svojom októbrovom zasadnutí.
Hlavné mesto sa chce pri budovaní P+R parkovísk zamerať na transformáciu existujúcich parkovísk (napríklad obchodných centier), na nadstavbu existujúcich vhodných parkovísk, dostupnosť verejnej hromadnej dopravy či dostupnosť pozemkov vhodných pre vybudovanie parkovísk P+R.
Magistrát v koncepcii pomenúva aj vhodné lokality pre takýto typ parkovísk. Ide napríklad o priestor pri obchodnom centre na Zlatých pieskoch, pri obchodných domoch v Lamači a Petržalke, na Jasovskej, v Jurajovom dvore, v areáli Incheby, v Rači v časti Komisárky, pri zoologickej záhrade, v Janíkovom dvore či na Zlatých pieskoch. Dokopy sa tu ráta s vyše 2300 parkovacími miestami.
V Petržalke sa bude budúci týždeň diskutovať o regulovanom parkovaní
Témou verejnej diskusie s občanmi má byť najmä téma regulácie parkovania v lokalite Dvory 4, ktorú chce hlavné mesto spustiť v rámci celomestskej parkovacej politiky s názvom Bratislavský parkovací asistent PAAS od 10. januára 2022. Diskusia však bude otvorená pre všetkých, ktorých sa celomestská parkovacia politika týka.
Pre zachytenie áut ešte pred vstupom do Bratislavy sa postavili, prípadne ešte plánujú vybudovať viaceré parkoviská P+R. Niektoré sú aj v hlavnom meste ako parkovisko pri cintoríne Vrakuňa či pri Železničnej stanici (ŽST) Devínska Nová Ves. Medzi ďalšími lokalitami sú terminál individuálnej osobnej prepravy v Ivanke pri Dunaji, ŽST Malacky, areál Píla v Malackách, ŽST Nové Košariská, ŽST Pezinok, Pezinok-Za dráhou, ŽST Senec, Senec-Železničná, ŽST Svätý Jur, ŽST Šenkvice, ŽST Zohor, ŽST Bernolákovo či ŽST Miloslavov. Dokopy by tu po vybudovaní všetkých projektov malo vzniknúť vyše 1800 parkovacích miest.
Bratislava v koncepcii podotýka, že pre zmysluplné budovanie P+R parkovísk je regulácia statickej dopravy v tých okrajových zónach mesta, ktoré sú najviac dotknuté parkovaním nerezidentov. Hlavné mesto pripravuje spustenie regulácie parkovania - Bratislavský parkovací asistent PAAS v prvých zónach v januári 2022. Ide o Petržalku sever (Dvory 4), Tehelné pole a Krasňany.
Obyvatelia Pifflovej: Pre 50 metrov budeme obchádzať celé sídlisko!
„Pre 50 metrov navrhovanej jednosmernej ulice sa nám cesta autom z Prístavného mosta na Pifflovu ulicu predĺži o takmer dva kilometre. Ak sa budeme chcieť dostať na Most SNP o viac ako kilometer. Mesačne najazdí jedno auto o sto kilometrov viac! Toto ´zelený´ magistrát netrápi?“ sťažujú sa obyvatelia Pifflovej v súvislosti so značením zóny Dvory 4 v rámci PAAS.
(TASR)