Pri permanentkách môžete prísť o peniaze

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Takúto sťažnosť sme ešte nemali, aj preto budem citovať z listu nášho čitateľa. Už päť rokov raz týždenne chodil cvičiť do fitnes centra. Kupoval si permanentku na 10 vstupov, ktorú väčšina takýchto služieb ponúka svojim stálym návštevníkom.

Až nadišiel deň D a on našiel dvere zamknuté, miesto opustené a nástenky vyprázdnené. Samozrejme, nikde správa alebo odkaz pre stálych návštevníkov. V budove je okrem iného aj reštaurácia, kde síce nič určité nevedeli, ale poznámka „od tých majiteľov sa to dalo čakať“ hovorí o všetkom. A teraz dám slovo nášmu čitateľovi:

„Nevyužitou permanentkou som prišiel o 350 korún, lebo tam mám ešte sedem vstupov. Ešte tri týždne pred zatvorením mi permanentku bohorovne predali bez akéhokoľvek upozornenia a dokonca za zvýšenú cenu o 50 korún. Vyhľadal som si v obchodnom registri majiteľov firmy. Samozrejme, sú konateľmi aj v desiatke ďalších firiem od strážnej služby až po nákladiaky. Jedna z ich firiem venovala aj vysoké finančné dary Nadácii Markíza - možno aj z mojich peňazí. Mne už asi nepomôžete (bohvie koľko nás bolo, lebo hoci sme sa pravidelne vídavali, bližšie sme sa nepoznali), ale ako sa takejto veci vyhnúť. Lebo toto opisované fitko bolo pomerne lacné. Iné pýtajú aj 10 000 korún za kartu. Pritom platiť jednorazovo nie je ekonomické, pretože jeden vstup vyjde aj o 30 percent viac. Mimochodom netýka sa to len fitnes centier, ale aj rôznych DVD a video požičovní s predplatnými kartami.“

Toľko z listu, mimochodom, veľmi orientovaného a informačne zdatného čitateľa. Odpoveď podľa zákona by bola jednoduchá. Obrátiť sa na súd, ktorý je jediný oprávnený na posúdenie sporov medzi spotrebiteľom a podnikateľom. Kto by sa však súdil pre pár sto korún? Čo však v tomto prípade urobiť? Možno by som napísala dotyčným konateľom na ich adresu list a dala im na vedomie, čo si o nich myslím. A, samozrejme, by som varovala svoje široké okolie, aby nenaleteli ich žiadnym činnostiam.

Možno by nezaškodilo kópiu listu poslať aj Nadácii Markíza, ktorej by koniec koncov nemal byť ľahostajný morálny profil jej darcov. A na základe takéhoto poznatku by mali naštartovať pracoviská Slovenskej obchodnej inšpekcie na previerku inštitúcií vydávajúcich permanentky. Mimochodom, podobný prípad je aj denná vstupenka na rôzne vleky, keď prevádzkovateľ ho po hodine odstaví. Výhovorka na počasie nie je podľa mňa dôvodom na poškodenie spotrebiteľa a na neoprávnený zisk podnikateľa. No to už sme zase pri ľudskom faktore, lepšie povedané pri morálke.

Nuž na Slovensku ešte dlho bude tak! Aj poškodení klienti BMG sa pri návšteve Konkatedrály sv. Martina v Bratislave môžu potešiť pohľadom na jedno z krásnych farebných okien, na ktoré nechtiac prispeli. Hovorí sa, že cieľ svätí prostriedky. Možno. Privítala by som však poriadne pokuty pre podnikavcov!

Marta Černá, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?