Pokladničné bloky z vianočných darčekov nezahadzujte, možno sa vám ešte zídu

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Vianoce sa nezadržateľne blížia. Priznám sa, že by som iba niekoľko dní pred sviatkami radšej písala o radostnejších veciach. Žiaľ aj teraz ma naši čitatelia požiadali o radu vo veci, v ktorej si nevedia rady.

O čo ide? Majú garáž s plochou strechou, ktorá pod vplyvom zubu času začala zatekať. Nič sa nedalo robiť, museli sa rozhodnúť pre finančne náročnú opravu. Aj podľa našej rubriky si vytipovali a objednali profesionálnu firmu. Rozhodli sa zveriť prácu firme Slovimpex Bratislava, s.r.o. s pobočkou v Slovenskom Pravne. Práce na oprave strechy prebiehali bez problémov a v priebehu jedného dňa boli hotové. Samozrejme pracovníci chceli mať ihneď za svoju prácu zaplatené.

A tu náš čitateľ urobil chybu. Zabudol na pravidlo: dôveruj ale preveruj a bez toho, aby skontroloval kvalitu vykonanej práce zaplatil plnú čiastku za opravu strechy. Až na druhý deň si išiel strechu pozrieť. Kvalita práce sa mu nezdala, tak ju hneď telefonicky reklamoval. Ďalší priebeh si iste domyslíte. Ani na písomnú reklamáciu, ani na telefonické urgencie sa od septembra dodnes nič neudialo. Otázka pre mňa znela: Ako postupovať ďalej?

Väčšina našich čitateľov už vie, že všetky sťažnosti sa v konečnom dôsledku musia riešiť až súdom. To v takom prípade, ak si podnikateľ nevie spočítať, že sa mu "štorcovanie" nemusí vyplatiť. Ak totiž spotrebiteľ súd vyhrá, musí mu druhá strana uhradiť všetky trovy, ktoré v súvislosti s nekvalitou vznikli. V tomto prípade napríklad aj škody, ktoré vzniknú zatečením. Nedajbože, aby roztápajúci sa sneh poškodil vzácny obraz: to by bolo škody!

Aká je teda moja rada? Pokúsiť sa ešte raz o tzv. zmierovacie konanie s podnikateľom - aj s použitím argumentov z tohto článku. Ak sa postoj podnikateľa nezmení: dôkladne dokumentovať vzniknuté škody, napríklad fotografiami alebo svedkami. Bez prieťahov potom dať celú vec na súd. Väčšinou neradím súdnu cestu, ale v tomto prípade ide o príliš veľkú sumu peňazí.

Toto číslo novín je posledné v tomto roku. Aby ste mali čo najmenej problémov hneď po Novom roku obnovte si niektoré spotrebiteľské pravidlá. Nezahadzujte pokladničné bloky z vianočných darčekov. Bez preukázania pôvodu, kde ste chybný výrobok kúpili, nemáte šancu uspieť pri prípadnej sťažnosti. Samozrejme nemusíte blok priložiť k darčeku, ale v prípade potreby ho musíte mať. Ak sa dohodnete s personálom obchodu o možnosti tovar po sviatkoch vymeniť, nechajte si ich súhlas potvrdiť na zadnej strane pokladničného bloku. Istota je istota. Tovar, ktorý chcete vymeniť zaneste do obchodu ihneď po Vianociach. Čas hrá proti vám. Obchodníka nemusí zaujímať, že ste boli 14 dní na dovolenke!

A ešte rada, ako ušetriť pár korún. Sezónne potraviny (vajíčka, mäso) sú väčšinou drahšie na sviatky. Kupujte ich preto s predstihom. Nakoniec, možno darovať aj poukážky na darčeky. Po sviatkoch idú ceny dolu. Pekné sviatky!

Marta Černá, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?