Čo všetko robí Dopravný podnik v Bratislave pre to, aby boli ich vodiči spokojní a nemuseli štrajkovať?

19.10.2018

Zdroj: DPB

Páčil sa vám článok?

O tom, že jedna z odborárskych organizácií fungujúcich v rámci Dopravného podniku Bratislava – Autošofér chystá na pondelok 22.októbra míting, na ktorom sa má hovoriť aj o vyhlásení štrajkovej pohotovosti sme vás informovali včera a dnes nám do redakcie prišlo stanovisko DPB a.s. k aktuálnej situácii i prejavom nespokojnosti zo strany zamestnancov.

„Vedenie DPB, a.s. má korektný vzťah so všetkými zamestnancami, s ktorými komunikuje nielen v rámci riadiacej štruktúry. Zaujímajú ho aj stanoviská všetkých zamestnancov k ich pracovným podmienkam v podniku. Preto ako reakciu na pokusy o zneužívanie zamestnancov zo strany odborovej organizácie Autošofér sa uskutočnilo 26. septembra 2018 stretnutie, kde boli pozvaní všetci zamestnanci a vedenie odpovedalo na všetky ich otázky a pripomienky,“ uvádza sa v stanovisku DPB a.s., ktorý má právoplatne uzavretú kolektívnu zmluvu a kroky odborovej organizácie Autošofér považuje za konanie v rozpore s touto zmluvou. „K 1.7. 2018 došlo na základe kolektívnej zmluvy k navýšeniu miezd v priemere o viac ako 7%. Takisto je zabezpečená účasť zamestnancov na výkone kontrolnej funkcie spoločnosti a to aj priamo volenými zástupcami pracujúcich v dozornej rade DPB, a.s.  A preto sa vedenie DPB, a.s. dištancuje od zneužívania inak korektných vzťahov so zamestnancami na predvolebnú kampaň,“ uvádza sa vo vyhlásení, ktoré do redakcie Bratislavských novín poslala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Mgr. Adriana Volfová.

Odborári z organizácie Autošofér svoje pripomienky prezentovali aj TU. Okrem iného sú vraj zamestnanci dlhodobo nespokojní s pracovnými podmienkami, s nerovnoprávnosťou medzi slovenskými a ukrajinskými vodičmi v DPB, ale samozrejme aj s tým, že ich platy nie sú ani zďaleka také vysoké ako sa prezentuje na verejnosti. „Predovšetkým chceme zdôrazniť, že všetci vodiči, teda domáci či zahraniční, muži aj ženy, majú v DPB, a.s. rovnaké pracovné podmienky.  DPB, a.s. od roku 2015 vyškolil vo vlastnej autoškole 483 vodičov MHD, už s hotovými vodičskými oprávneniami prijal 241 vodičov, čo činí spolu 724 prijatých vodičov MHD. Ich platové podmienky upravuje právoplatne uzavretá kolektívna zmluva a priemerný plat vodičov dosiahol v období od januára do septembra 2018 sumu 1310 eur, takže došlo k najvýraznejšej úprave platov za posledných 10 rokov,“  píše sa v stanovisku DPB a.s. 

Hovorkyňa Dopravného podniku sa vyjadrila aj aktuálnym počtom vodičom z Ukrajiny, ktorí pre nich pracujú. Podľa nej v súčasnej dobe jazdí samostatne 13 ukrajinských vodičov, v zácviku je ich ďalších 12. „Ukrajinskí vodiči, momentálne absolvujú zácviky na všetkých linkách danej prevádzky, na ktorej sú zaradení a postupne budú prideľovaní do služobných zaradení podľa potreby prevádzky. Takáto forma zácviku je bežná pre všetkých vodičov. Súčasťou adaptačného procesu ukrajinských vodičov je aj vzdelávanie obsahujúce základy komunikovania v slovenskom jazyku,“ povedala Volfová s tým, že DPB a.s odmieta tvrdenia o tom, že ukrajinskí vodiči sú u nich zvýhodňovaní. Na margo hrozby štrajku, ktorý by mohol ešte pred komunálnymi voľbami naplánovanými na 10. novembra ochromiť verejnú dopravu v hlavnom meste skonštatovala: „Vedenie DPB, a.s. verí, že všetci zamestnanci, nevynímajúc ani vodičov, či manažérov si budú svoje povinnosti v službe vo verejnom záujme plniť tak ako od nich cestujúca verejnosť očakáva.“

(ars, foto: abn) 

 

Páčil sa vám článok?