Jedna dobrá otázka lepšia sto odpovedí

7.8.2008
0
Páčil sa vám článok?

Svet je preplnený ľuďmi, ktorí majú na všetko odpoveď a o všetkom všetko vedia, ale málo je takých, čo sa snažia položiť správnu otázku. Pokúsim sa.

Viem, že ako zvyčajne jedných otázkou poteším a iných naštvem. Viem, že ako vždy naštvem ešte aj tých, ktorých poteším a poteším aj tých, ktorých naštvem, ale taká je už dialektika života.

Faktom je, že most Franza Josefa (také je jeho skutočné meno) nevyhovuje súčasným požiadavkám na lodnú dopravu. Je nízky, piliere sú príliš blízko seba. Faktom však je aj to, že ďalšiu technickú pamiatku tohto kalibru Slovensko nemá. Most je príbuzným parížskej Eiffelovej veže nielen obdobím zrodu, ale aj persónami a technológiou, ktoré sa na ňom podieľali.

Otázka prvá: Nevyhovuje, ale znamená to, že ho môžeme hodiť do vody? Druhá: Prečo namiesto Starého mosta ideme stavať Nový Starý most a nepostavíme most šiesty, keď mesto ich potrebuje aspoň sedem-osem? Tretia: Nový Starý most možno bude vyhovovať doprave po Dunaji, ale bude vyhovovať doprave po suchu? Kam vyústia dva dopravné prúdy smerom do mesta, keď už aj jediný existujúci stačí zahltiť jediný možný odchod z mosta?

Ďalšia: Ak priznáme, že vzhľadom na kapacitu centra stačí to, čo je, prečo pôvodne električkovú trakciu nevyužijeme opäť pre električku? Dobre fungujúca svetelná signalizácia by to vyriešila a zároveň Bratislava by konečne mala jednu fungujúcu signalizáciu.

Ja odpovede vedieť nemusím. Mojou povinnosťou je klásť otázky. Odpovede musia dať tí, ktorým som v komunálnych voľbách dal hlas. Viem len jedno. Nikdy to nebol Most Červenej armády, ako píšu niektoré redaktorky, ktoré si myslia, že Malinovského vojaci vedeli postaviť aj most. Jeho front tvorili trestné oddiely. Molodci, ktorí si vybrali namiesto istého hnitia v sibírskych koncentrákoch neistú budúcnosť vojnových víťazov a amnestiu. A strážili skutočných staviteľov. Dobrý biznis.

Skoro ako zbúrať Starý a postaviť Nový Starý most.

Gustav Bartovic

Páčil sa vám článok?