Koncepcie na rozmiestnenie billboardov neexistujú

19.4.2007
0
Páčil sa vám článok?

Mesto sa zmenilo na reklamnú džungľu, počet billboardov, megaboardov, citylightov a iných reklamných zariadení stále rastie a neexistujú žiadne pravidlá na ich umiestňovanie.

Mestská časť Staré Mesto nemá prehľad o tom, koľko ich je umiestnených na jej území. Vydala však stovky povolení na ich umiestnenie. Niektoré stoja dodnes, ďalšie zanikli. Podľa hovorkyne staromestského miestneho úradu Aleny Kopřivovej nejestvuje koncepcia ani zásady ich rozmiestňovania. „Záujemca o postavenie napr. billboardu by mal získať súhlas vlastníka pozemku, ak sa nachádza v pamiatkovej zóne, potrebuje aj súhlas pamiatkarov, ďalej dopravného inšpektorátu, ak má byť billboard osvetlený, tak aj regionálneho úradu verejného zdravotníctva, ak je v zeleni, tak aj referátu životného prostredia miestneho úradu. Ak všetci povedia ÁNO, stavebný úrad nemá dôvod nevydať stavebné povolenie,“ povedala nám.

Koncepciu na rozmiestňovanie reklamných zariadení nemá ani mestská časť Ružinov. „Starosta mestskej časti Ružinov Slavomír Drozd sa stretáva s predstaviteľmi billboardových spoločností a komunikuje s nimi o tejto otázke,“ povedal nám hovorca ružinovského starostu Maroš Smolec. „Koncepciou by sa mali zaoberať oddelenia regionálnych rozvojov hlavného mesta Bratislavy alebo aj našej mestskej časti. Riešili by napríklad spracovanie materiálov ako štúdie ich rozmiestnenia.“

Ako dodal, v poslednom období stavebný úrad zastavil stavbu reklamného zariadenia pri diaľnici, ktoré bez povolenia začala stavať nemenovaná súkromná billboardová spoločnosť. Momentálne teda mestská časť eviduje jednu nelegálnu reklamnú stavbu. „Stavebný úrad vedie internú evidenciu počtu povolených stavieb reklamných zariadení. Presný počet billboardov na území mestskej časti Ružinov nemáme, lebo so stavbami sa začalo dávno pred rokom 2003,“ konštatoval M. Smolec.

V mestskej časti Petržalka bolo v roku 2006 vydaných 72 právoplatných povolení pre umiestnenie nových nosičov vonkajšej reklamy, od januára 2007 do 2. apríla 2007 vydal petržalský miestny úrad tri nové povolenia. „Celkový počet všetkých vonkajších reklamných zariadení na území mestskej časti je od roku 1999 do súčasnosti 356 kusov,“ povedal nám hovorca starostu Petržalky Ľubomír Andrassy. „Miestna samospráva nemá prijaté žiadne záväzné nariadenia a neexistujú ani spresňujúce štúdie k otázke umiestňovania reklamných nosičov, ktorými by sa špeciálne upravovali podmienky na ich umiestňovanie. Pri posudzovaní žiadosti o umiestnenie reklamného zariadenia sa berú do úvahy odborné stanoviská dotknutých inštitúcií - postoj vlastníka pozemku, stanovisko dopravného inšpektorátu z hľadiska bezpečnosti v cestnej premávke, stanovisko správcov sietí (vodárne, elektrárne, plynárne, mobilní operátori a podobne),“ konštatoval Ľ. Andrassy.

Mestská časť Nové Mesto sa riadi koncepciou reklamy z roku 1992, ktorá sa pravidelne aktualizuje. Ako nám povedala hovorkyňa novomestského starostu Valéria Reháčková, kontrolu a prešetrovanie situácie uskutočňuje oddelenie územného plánovania a životného prostredia v súčinnosti s komisiou životného prostredia a verejného poriadku. V Novom Meste je v súčasnosti spolu 451 reklamných zariadení.

Z magistrátu sme k tejto téme nedostali vôbec žiadne vyjadrenie, napriek tomu, že sme o neho opakovane požiadali.

(juh)
Páčil sa vám článok?