Atraktívne námestie podporí imidž Bratislavy

7.9.2011
0
Páčil sa vám článok?

Nedávno sa na pôde Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave stretli so študentmi zástupcovia Mestskej časti Bratislava - Staré Mesto, aby diskutovali o projekte „Revitalizácia Námestia SNP v Bratislave“. Študenti fakulty sa tak mali možnosť dozvedieť o tomto, nepochybne zaujímavom projekte priamo od jeho iniciátora.

Aktivity a iniciatíva Mestskej časti Bratislava - Staré Mesto pripomínajú skúsenosti zo západoeurópskych krajín, ktoré dokazujú, že vytláčanie obchodu z centier miest malo za následok ich úpadok. Mestskému marketingu sa nevenovala primeraná, dokonca žiadna pozornosť, čo malo za následok potlačenie aj ďalších mestských funkcií. Viaceré vyspelé krajiny sa začali tomuto trendu brániť, s cieľom opäť pritiahnuť do centra život - zákazníkov, návštevníkov, turistov, podnikateľov...

V úsilí vytvoriť atraktívne a príťažlivé podmienky na podnikanie, nákup a príjemné trávenie voľného času a riešiť problémy s parkovaním v centrálnych mestských zónach, hľadali sa možnosti, ako centrá miest nielen zatraktívniť, ale aj efektívne pri tom využiť ich potenciál. Začali sa využívať rozsiahle programy revitalizácie mestských centier ktoré sú najvýznamnejšou časťou miest, pretože sa v nich koncentruje spoločenský život, podnikateľské príležitosti, možnosti na nákup a zábavu. Budujú sa v nich zóny pre oddych a aktívne využívanie voľného času.

Centrá priťahujú nielen domácich obyvateľov a obyvateľov priľahlých miest ale aj domácich a zahraničných návštevníkov a turistov. Vďaka svojej atraktívnosti a vybavenosti majú vysoký podiel na tom, že je tu neustále prítomný veľký počet ľudí. Maloobchodná sieť tu býva najhustejšia. Nakupovanie patrí k najvýznamnejším aktivitám v centrách miest.

Centrá miest sa najmä v poslednom období stávajú miestami s vysokou hodnotou voľného času, vďaka čomu sa vylepšuje celkový imidž miest. Imidž má pre mesto zásadný význam. Dotvára hodnotu a prestíž mesta. Pozitívny imidž posilní atraktívnosť (príťažlivosť) konkrétneho mesta, ktorá má tendenciu dlhodobo pretrvávať. Imidž mesto zviditeľňuje a presadzuje.

Dá sa predpokladať, že v centre Bratislavy vyrastie jedno z jej najatraktívnejších miest, v ktorom bude pulzovať spoločenský život. Stane sa magnetom, ktorý priťahuje ľudí a podporí imidž nášho mesta.

Doc. Ing. Ferdinand Daňo, PhD.,
dekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave

Páčil sa vám článok?