Najviac sa vybudovalo v oblasti dopravy

13.10.2006
Páčil sa vám článok?

V programe priorít a rozvoja mesta, ktorý mestskí poslanci schválili v roku 2003, dominujú dopravné stavby. Viaceré z nich sa medzitým už dokončili, na niektorých sa ďalej pracuje.

Medzi úspešne splnenými úlohami z programu rozvoja a priorít mesta možno spomenúť napríklad rozšírenie komunikácie na Nábreží arm. gen. L. Svobodu v oboch smeroch. Začali sa tiež práce na projekte preferencie mestskej hromadnej dopravy na vybraných riadených križovatkách na troch kľúčových mestských radiálach, po ktorých premáva električková doprava. Ako prvá prišla na rad Karloveská radiála, kde bola vlani upravená križovatka a svetelná signalizácia na križovatke ulíc Sch. Trnavského - Harmincova a rozšírenie Harmincovej ulice na štyri pruhy. Boli tiež dokončené dve cestsné svetelné signalizáci na križovatkách Rigeleho ulica - Rázusovo nábrežie a Botanická ulica - Internát Družba. Definitívne ukončenie úprav v rámci projektu preferencie mestskej hromadnej dopravy na spomenutých radiálach sa predpokladá v roku 2009.

V rokoch 2002 až 2005 sa prebudovala Galvaniho ulica, z ktorej vznikla štvorprúdová rýchlostná komunikácia tvoriaca spojnicu medzi Rožňavskou a Ivanskou cestou. Náklady na jej prestavbu predstavovali 230 miliónov korún. Pribudli tiež nové cestné svetelné signalizácie na križovatkách Slovnaftská - Komárňanská, Gagarinova - Nevädzova - Seberíniho - Obilná, ešte v tomto roku má byť dokončená svetelná signalizácia na križovatke ulíc Trenčianska - Miletičova. Pokročil aj projekt televízneho dohľadu križovatiek: kamery boli osadené na križovatkách Mlynské Nivy - Košická, Košická - Prievozská, Most Apollo, Gagarinova - Diaľnica D1, Račianske mýto, Rožňavská - Vajnorská. Ešte v tomto roku budú osadené kamery na križovatkách Račianska - Jarošova a Nový most - Nábrežie.

Na cyklotrasy bolo vyčlenených 16,2 milióna korún. Vybudovali sa cyklotrasy pozdĺž Malého Dunaja v úseku od Dvojkrížnej po Gagarinovu ulicu, v novembri tohto roka bude ukončené aj pokračovanie cyklotrasy od Gagarinovej po Slovnaftskú. Zatiaľ čo v roku 2003 bolo v Bratislave 32 kilometrov hlavných a 20 kilometrov vedľajších cyklistických trás, dnes ich je už 85 kilometrov.

Značné prostriedky sa investovali do mestskej hromadnej dopravy. Okrem technologických stavieb bola dokončená trolejbusová trať na Dlhé diely, kde boli nasadené duobusy - trolejbusy, ktoré v časti, kde nie je vybudované trolejové vedenie, jazdia ako autobusy. Jednou z kľúčových dopravných stavieb uplynulých dvoch rokov bola kompletná rekonštrukcia električkovej radiály od tunela až po Floriánske námestie. Súčasťou projektu bolo aj skvalitnenie architektúry a humanizácia verejných priestorov v tejto časti mesta, čím vznikla nová atraktívna pešia zóna. Na túto stavbu mesto vyčlenilo 325 miliónov korún.

Okrem toho vyčlenilo prostriedky na modernizáciu vozidiel mestskej hromadnej dopravy a nákup nových vozidiel - okrem spomenutých duobusov (zatiaľ je zakúpených šesť kusov, vyčlenených ja na ne spolu 105 miliónov) kúpilo 22 kusov veľkokapacitných vozidiel Solaris za 203,5 milióna korún.

Páčil sa vám článok?