Zo zelených kolobežiek nie sú všetci nadšení - čo ľuďom na nich najviac prekáža?

12.5.2020

Zdroj: koláž abn

Páčil sa vám článok?

Nedávno sme písali článok o rozmachu elektrických kolobežiek spoločnosti Bolt na území Bratislavy. Netrvalo dlho a ozvali sa aj odporcovia tohto typu zdieľanej individuálnej dopravy. Podľa nich nie je optimálne doriešené parkovanie a zelené kolobežky sa povaľujú sa kade-tade a pri večerných jazdách ich reflektory zase oslepujú motoristov...

"Chcem sa spýtať, keďže sú tu aj kompetentní, ktorí by to vedeli možno riešiť. Nedá sa niečo spraviť s kolobežkami v našom meste? Minimálne aspoň v Ružinove? Veď sú všade rozhádzané - na križovatkách, v strede chodníkov, ľudia o ne na každom rohu doslova zakopávajú. Nedá sa firme Bolt dať do podmienok, že kolobežky sa musia odkladať na vyznačené stanoviská? A nech ich dobuduje? Pretože už som párkrát videl ako matka s kočíkom nemohla prejsť, lebo 3 kolobežky stáli v strede chodníka a jedna bola hodená na zemi. Mne už príde táto situácia neúnosná. Doslova mám toho plne zuby. Odhliadnuc od toho ako na tom ľudia bezohľadne jazdia," napísal na jednu z ružinovských komunitných FB stránok Anton Šorek, ktorý vo svojom príspevku označil aj Martina Chrena, pričom napísal, že by ho celkom zaujímal názora pána starostu. 

Ešte skôr než stihol zareagovať ružinovský starosta sa do diskusie zapojil Boris Reichel, ktorý sa priznal, že čaru kolobežiek takisto neodolal: "Ja ich používam pravidelne, vždy sa snažím ich odparkovať ku stanovištu Slovnaft bajk alebo kde vôbec nebudú zavadzať. Myslím si, že tento problém je v mentalite ľudí a firma s tým až tak veľa nemôže urobiť. Možno jedine dodatočne, keď sa zdokumentuje ako sú zle odparkované, tak by mohli na základe fotky strhnúť za ich používanie aj viac z kreditu a používatelia si nabudúce rozmyslia, kde ich nechajú." 

Situáciou sa už z vlastnej iniciatívy začala zaoberať aj ružinovská poslankyňa Monika Ďurajková, ktorá si dokonca na Facebooku spravila anketu, ktorú uviedla slovami: Elektro kolobežky sa stali hitom posledných dní. Niektorí ich však odsudzujú, že sú príliš nebezpečné a zavadzajú. Pričom bola zvedavá, čo si o tom myslia ostatní, ktorým však dala pri hlasovaní len dve možnosti: a) je to super vec, b)zbytočnosť, vadí mi to. Väčšina totiž mala iný názor a to ten, že elektrické kolobežky sú dobrý dopravný prostriedok v rámci mesta, ale ich používanie by malo rešpektovať pravidlá. Predovšetkým by s nimi nemali jazdiť po chodníkoch, čo odhadom až 90 percent používateľov prioritne robí a podobný pomer asi bude aj medzi tými, čo pri jazde používajú (5 až 10 percent), respektíve nepoužívajú  prilbu (90 percent), hoci niektoré elektrické kolobežky dokážu vyvinúť rýchlosť až 28 kilometrov za hodinu, takže by malo byť aj v ich vlastnom záujme byť čo najlepšie chránení...

"Mimochodom, možno by stálo za zmienku aj nastavenie osvetlenia kolobežiek, ktoré smeruje hore a teda oproti idúcim vodičom a chodcom do očí. Raz som už musel uskakovať pred kolobežkou z päťmetrového chodníka, pretože si niekto robil sínusoidu od kraja až po kraj," otvoril svojím komentárom ďalší vážny problém pán Michal Svetlík.

Zdroj: FB R.B.

Aj vo facebookovej skupine Bolt Slovensko sa viacerí vodiči posťažovali, že ich reflektory kolobežiek pri večernej a nočnej premávke doslova oslepujú... "Ale napríklad zadné svetlá by im mohli oveľa viac svietiť pre ich lepšiu bezpečnosť," napísal jeden z bratislavských vodičov, ktorý funguje ako taxikár cez rovnomennú aplikáciu. 

(ars)

Páčil sa vám článok?