Spomínate si na kampaň Pes bratislavský? Zisťovali sme, ako prispela k prevýchove bezohľadných psičkárov

Zdroj: ac

Páčil sa vám článok?

Osvetovú kampaň Pes bratislavský spustil magistrát pred vlaňajším letom s cieľom zlepšiť čistotu v uliciach Bratislavy, ale tiež vzťahy medzi psičkármi a nepsičkármi. Sprevádzali ju aj reklamné plagáty na rôznych verejných miestach v našom meste. Aký je výsledok po roku?

Pes bratislavský je šťastný a spokojný pes, ktorý neobťažuje druhých, neničí cudzí majetok a je vychovaný. Takto ho definoval magistrát v presvedčení, že vďaka osvetovej kampani bude v našom meste viac zodpovedných psičkárov a viac tolerantných nepsičkárov.

Motivujúce plagáty, ktoré kampaň sprevádzali, sa z ulíc nášho mesta dávno vytratili, a či sú bratislavskí psičkári zodpovednejší, to hodnotíme každý podľa vlastnej skúsenosti. Webstránka pesbratislavsky.sk však funguje aj po roku.   

„Počas kampane bola vytvorená špecializovaná stránka s dôležitými informáciami a kontaktmi pre psičkárov aj nepsičkárov http://pesbratislavsky.sk spolu s mailovou adresou pes.bratislavsky@bratislava.sk, na ktorú stále môžu ľudia písať a posielať tipy, otázky a podnety ohľadne psej problematiky,“ uviedla pre banoviny.sk hovorkyňa magistrátu Katarína Rajčanová.

Zdroj: ac

​Odpratať kôpku po svojom štvornohom spoločníkovi má byť samozrejmosť.

Okrem zlepšenia čistoty na verejných priestranstvách sa kampaň zamerala na bezpečnosť, keďže niektorí majitelia psíkov nemajú svojich štvornohých spoločníkov vždy pod kontrolou. To bol aj jeden z problémov, na ktorý v rámci kampane upozorňovali mnohí nepsičkári. „Práve nezodpovednosť niektorých psičkárov je pre nepsičkárov problém, z ktorého vzniká konflikt. V rámci kampane sa na nás ľudia obracali napríklad s podnetmi na nedostatok košov na psie exkrementy (na tie však môžu majitelia psov použiť aj nádobu na bežný komunálny odpad), ale tiež na situácie, kedy majitelia nedržia psov na vôdzke. Podnety smerujeme aj na mestskú políciu,“ upozornila hovorkyňa mesta.

Zdroj: ac

​Motivujúce plagáty boli vlani na rôznych verejných priestranstvách.

Medzi najčastejšie priestupky, ktoré príslušníci mestskej polície riešia, patria podľa jej slov nerešpektovanie zákazu voľného pohybu psa, neprihlásenie psa do evidencie obce, nepreukázanie totožnosti psa známkou, ako aj znečisťovanie verejného priestranstva psími exkrementmi, ktoré majitelia psov, resp. osoby, ktoré psov vodia, neodstránia. „Za nerešpektovanie a porušovanie zákona a VZN upravujúcich podmienky držania psov možno priestupcu riešiť v blokovom konaní do výšky 33 eur,“ doplnila Katarína Rajčanová.

Keď sme sa minulý rok pri spúšťaní kampane pýtali Bratislavčanov, či táto iniciatíva mesta pomôže prevychovať bezohľadných psičkárov, 42 percent z nich v ankete na našom webe banoviny.sk odpovedalo, že áno, a rovnako 42 percent odpovedalo, že nie (16 percent sa nevedelo vyjadriť). Aká je vaša skúsenosť so psičkármi dnes?

(ac)

ANKETA Prevychová osvetová kampaň, ktorú zaplatil magistrát, bezohľadných psičkárov?

Všimli ste si citylighty – reklamné plagáty vo vitrínach na zastávkach MHD, ktoré upozorňujú chovateľov psíkov na ich povinnosti? Ide o kampaň Pes bratislavský, ktorú spustil magistrát s nádejou, že vďaka nej bude v našom meste viac zodpovedných psičkárov, ale aj viac tolerantných nepsičkárov. Čo si myslíte vy? Svoj názor môžete vyjadriť v ankete v závere článku.

Páčil sa vám článok?