Nábor vodičov električiek: Na čo všetko nás lákali?

30.11.2019
0
Električka nová autoškola

Zdroj: Marián Dekan

Páčil sa vám článok?

Chcete zarábať 5,62 eura na hodinu a dostávať odmenu vo výške až 10 percent k platu? Príďte na náborový deň vodičov električiek! Na výzvu Dopravného podniku Bratislava sme zareagovali aj my v redakcii. Ako nábor prebieha?

Záujemcovia o prácu vodiča električky sa schádzali pred vozovňou Jurajov dvor už pred treťou popoludní. Bola ich vyše stovka, medzi nimi veľa študentov, trúflo si aj dosť žien a tiež niekoľko dôchodcov. Vekový strop pre vodičov totiž nie je určený, jedinou podmienkou je mať najmenej 20 rokov. „Keď to môžem robiť ja, tak vy určite,“ povzbudivo reagoval na otázku jeden z verbujúcich, vedúci odboru dopravy a údržby električiek Štefan Linner.

Čakali sme, že nás budú aj trochu „testovať“, zisťovať napríklad našu motiváciu. Nič také. Len počúvate – a potom sa pýtate na všetko, čo vás zaujíma. Dozviete sa napríklad aj to, že najlepšie zarábajú „trolejbusári“.

Najskôr to príjemné

V úvode sa na nás sypú informácie, na čo všetko sa môžeme ako vodiči tešiť. Ak splníte podmienky, zamestnajú vás na plný úväzok, ale aj na dohodu – vtedy si však platíte kurz, ktorý stojí 1 080 eur, zo svojho vrecka. Okrem slušného platu (už mesiac po zácviku môžete zarábať v hrubom až 1 500 eur) patria vodičom električiek rôzne benefity. Napríklad náborový príspevok 1 500 eur, neskôr aj odmeny za bezškodovú jazdu či odpracované roky, ale tiež možnosť zvyšovať si kvalifikáciu na náklady dopravného podniku... Dobre sa to počúvalo. Stať sa vodičom električky však zase až také jednoduché nie je.

Zdroj: Marián Dekan

Stále šanca zachraňovať

Po absolvovaní zdravotnej prehliadky a zvládnutí psychotestov, ktoré sú vraj náročné, vás čaká 2,5-mesačný kurz autoškoly. Počet žiakov však nie je neobme­dzený a ani nástup nie je zo dňa deň. „Prvý kurz sa začína 13. januára a prijmeme doň približne 20 ľudí. Ďalšie kurzy sú v apríli, júli a napokon v októbri. Za rok 2020 by tak malo prejsť kurzom asi sto ľudí,“ vysvetľoval pán Linner. Stovku však vysoko prekračujeme už teraz, počas náboru. Je zrejmé, že mnohí z prítomných sa do kurzu „nezmestia“.

Zdroj: Marián Dekan

Okrem teórie vás čaká, samozrejme, aj prax. „Budete sedieť v električke, vstávať niekedy pred 4. hodinou ráno, jazdiť aj večer či cez víkend, tak ako iní vodiči,“ približuje šéf dopravy Linner. Ďalšie jeho slová vzbudzujú rešpekt: „Električka nemá volant, na čo mnohí vodiči áut nemyslia. Niektorí ani nevedia, že máme prednosť, a to aj na priechodoch pre chodcov, takže musíme predvídať riziká. Každý deň tak máte šancu predísť nebezpečnej kolízii alebo dokonca zachrániť život. Vždy musíte mať na pamäti, že nesmiete ublížiť.“ Aj to je asi dôvod, prečo niektorí nádejní vodiči vypadávajú „z hry“ ešte počas kurzu.

(ac)

Čo sa dialo po nábore

Nábor vodičov električiek, ktorý bol 14. novembra, mal dobrý ohlas, už o týždeň bol prvý kurz pre záujemcov naplnený. „Dokonca sa mi prihlásili ďalší už na nasledujúci kurz, ktorý sa začína v apríli,“ konštatoval vedúci odboru dopravy a údržby električiek Štefan Linner. Zdá sa teda, že v priebehu budúceho roka bude nedostatok vodičov bratislavských električiek vyriešený.

Páčil sa vám článok?

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.