Mesto si má objednávať výkony u dopravcu

25.8.2011
0
Páčil sa vám článok?

Mestský poslanecký klub SDKÚ-DS nesúhlasí s presúvaním následkov nekompetentného postupu magistrátu na plecia cestujúcej verejnosti. Pre TASR to uviedol predseda najsilnejšieho poslaneckého klubu SDKÚ-DS, Most-Híd v mestskom zastupiteľstve Ivo Nesrovnal (SDKÚ-DS) s tým, že jeho strana nesúhlasí s nesystémovým rušením liniek MHD.

Dopravná aj finančná komisia začiatkom roka 2011 žiadali koncepčný postup pri riešení dopravy. "Išlo o obsadenie kompetentných orgánov kompetentnými novými ľuďmi, vypracovanie plánu dopravnej obslužnosti a predovšetkým o to, aby si mesto objednávalo výkony u dopravcu. A nie naopak, aby dopravca diktoval mestu, čo bude a čo nebude," konštatoval.

Podľa Nesrovnala bol primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) nečinný, postupuje sa nesystematicky, narýchlo sa rieši zvyšovanie cestovného a znižovanie výkonov Dopravného podniku Bratislava (DPB), a. s. "Primátor je stále vo vleku udalostí, iba reaguje na iniciatívy DPB," mieni Nesrovnal. Poslanecký klub vyčká na výsledky pracovnej skupiny, ktorá má rokovať dnes o definitívnom návrhu zmien v bratislavskej MHD.

"Na rozdiel od poslanca Nesrovnala primátor Ftáčnik nesie osobnú zodpovednosť za rozhodnutia, ktoré sa týkajú nielen otázky zvyšovania cestovného, ale aj redukcie a rušenia liniek," uviedol dnes v reakcii hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Zdôraznil, že tým, čo primátor robí, odmieta politiku, ktorú robili 20 rokov poslanci KDH a SDKÚ-DS na úrovni mesta, keď rozhodovali o zásadných strategických veciach bez verejnosti a poznania názoru odborných komisií, bez ich vtiahnutia do procesu rozhodovania.

Hovorca pripomenul, že primátor aj poslanci zodpovedajú za fungovanie mesta a mestských organizácií od prebratia zodpovednosti po komunálnych voľbách. Namiesto jej prehadzovania z jednej strany na druhú treba k riešeniu problémov pristupovať maximálne zodpovedne. "Preto bola verejná diskusia, preto chcel primátor počuť názor dopravnej komisie. Definitívne rozhodnutie z hľadiska zodpovednosti je opäť na jeho pleciach a bude o ňom informovať v piatok (26.8.) na tlačovej konferencii," konštatoval Andrassy v súvislosti s návrhom DPB na zníženie výkonov.

DPB v súvislosti s prijatými úspornými opatreniami, ktoré sa začali nástupom nového manažmentu od 1. júla 2011, predložil magistrátu opatrenia na redukciu výkonov MHD. Do konca roka 2011 dopravcovi hrozila strata takmer 12 miliónov eur, ktorú nové vedenie plánuje znížiť na 6,9 milióna eur. Hovorkyňa DPB Agáta Staneková pripomenula, že mesto spoločnosti dlží za minulé roky 15 miliónov eur a príspevky na tento rok krátilo o tri milióny eur. Primátor Ftáčnik 9. augusta povedal, že návrh DPB na úsporu 1,5 milióna kilometrov v MHD od septembra do konca roka 2011 je neprijateľný, pretože sa spolieha na rušenie spojov.

(TASR)

Páčil sa vám článok?