Projekt TEN-T 17 čaká na územné rozhodnutia

24.8.2009
0
Páčil sa vám článok?

Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž - Štrasburg - Štuttgart - Viedeň - Bratislava, čaká v súčasnosti na územné rozhodnutia. Územné konania začali stavebné úrady všetkých štyroch dotknutých bratislavských mestských častí. Týka sa to Petržalky, Starého Mesta, Nového Mesta a Ružinova.

Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. "Popri prebiehajúcich územných konaniach pokračuje projektová príprava stavby vykonávaním doplňujúcich prieskumov a prípravných prác na dokumentácii pre stavebné povolenie," spresnila Pauerová. Potvrdila, že projekt pokračuje podľa harmonogramu prác a v súlade so zmenou územného plánu mesta. Tú schválili mestskí poslanci v decembri 2008.

Územné konanie potvrdil aj hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy. Podľa neho už petržalský stavebný úrad vydal územné rozhodnutie, ktoré sa týka zapojenia letiska Milana Rastislava Štefánika. Ide napríklad o vybudovanie železničného zvršku, prístupových komunikácií, trakčného vedenia či protihlukovej steny a terénnych úprav. "Plánuje sa zdvojkoľajnenie medzi Petržalkou a hranicou s Rakúskom. Mala by sa vybudovať druhá traťová koľaj v súbehu s existujúcou. Dĺžka je okolo 1,3 kilometra," povedal Andrassy. Vydané rozhodnutie platí tri roky a je prvým rozhodnutím, ktoré mestská časť v tejto súvislosti vydala.

Mestská časť Staré Mesto v súčasnosti rozhoduje o osemkilometrovom úseku, potvrdila hovorkyňa Alena Kopřivová. "Cez územie Starého Mesta povedie iba malá časť úseku, a síce na Karadžičovej, čiastočne popod zónu Chalupkova a napokon stanica Centrum, ktorá vyrastie na ploche medzi Dopravným podnikom a Slovenskou sporiteľňou," uviedla Kopřivová. Ďalej by mala stavba pokračovať tunelom popod Dunaj do Petržalky. Prvú časť projektu TEN-T tvorí stavba od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka.

Trasa by mala byť dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km by malo byť v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť 40 metrov pod povrchom. Druhú časť projektu tvorí napojenie Letiska M. R. Štefánika. Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť.

(sita)

Páčil sa vám článok?