Ubytovacie služby sa trochu zlepšili

31.10.2006
0
Páčil sa vám článok?

Slovenská obchodná inšpekcia urobila v období od 5. júna do 4. júla tohto roka kontrolnú akciu zameranú na vybavenosť ubytovacích zariadení. Inšpektori preverili dlhodobo fungujúce zariadenia i zariadenia novootvorené.

Hlavným cieľom kontroly bolo zistiť kvalitu pohostinských a ubytovacích služieb. Obchodná inšpekcia preverila celkovo 484 ubytovacích zariadení a 247 pohostinských odbytových stredísk na Slovensku. Inšpekcia sa domnieva, že na Slovensku nie je ešte úroveň poskytovaných služieb v oblasti ubytovania na dostatočnej úrovni a máme čo dobiehať v porovnaní so svetovým štandardom. Tohtoročné výsledky kontrol zaznamenali určité zlepšenie úrovne poskytovaných služieb v ubytovacích zariadeniach v porovnaní s minulým rokom, na čom sa podieľali najmä prevádzkarne, kde bola vykonaná opakovaná kontrola.

V Bratislave navštívili inšpektori napríklad aj hotel Kyjev na Kamennom námestí, kde zistili, že elektrické zásuvky nemali označené napätie. Chýbali stolné lampy, nočné stolíky alebo poličky s nočnou lampou, čalúnené stoličky alebo čalúnené kreslá a televízory. K dispozícii neboli ani uzatvárateľné nádoby na odpadky a uteráky.

V hoteli Miva na Bzovíckej ulici inšpektori obchodnej inšpekcie zistili, že na viditeľnom a vhodnom mieste nebolo uvedené obchodné meno a sídlo podnikateľského subjektu. Elektrické zásuvky nemali označené napätie, chýbali toaletné stolíky so zrkadlom a koše na odpadky. Ďalej chýbali aj elektrické sušiče vlasov, vrecká na hygienické vložky, hygienické papierové vreckovky, predložky na podlahe WC a telové šampóny.

V penzióne Zlatá noha na Bellovej ulici nebol na viditeľnom a vhodnom mieste uvedený prevádzkový čas, meno a priezvisko osoby zodpovednej za činnosť. Zamestnanci, ktorí prichádzajú do styku s hosťami (recepčná), nepoužívali jednotné pracovné odevy, chýbali i menovky s uvedením funkcie pracovníka. Chýbali tu aj vešiaky, nočné stolíky alebo poličky s nočnou lampou, televízory, koše na odpadky a poháre na pitie. Ďalej chýbali vrecká na hygienické vložky a uteráky.

V turistickej ubytovni Stop na Závodnej ulici chýbalo na viditeľnom a vhodnom mieste uvedené obchodné meno, sídlo podnikateľského subjektu, prevádzkový čas, meno a priezvisko zodpovednej osoby a trieda ubytovacieho zariadenia. Na oknách ubytovacích objektov a izieb hostí neboli záclony a chýbali zrkadlá. Ubytovňa mala znečistená maľovku na chodbách a špinavé okná na schodiskách.

V ubytovni Vlčie hrdlo zamestnanci nepoužívali jednotné pracovné odevy a chýbali i menovky s uvedením funkcie pracovníka. Inšpektori obchodnej inšpekcie zistili, že výmenu posteľnej bielizne tu nerobia v zmysle vyhlášky jedenkrát za týždeň, ale každých 14 dní. Ďalej neposkytujú príležitostné lôžka, ani detské lôžka. V ubytovni chýbali stoličky, stojanové vešiaky, pri umývadlách neboli elektrické zásuvky s označením napätia.

Marián Taller
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?