Prečo sa stále bojíme sťažovať a vyjadriť názor?

7.10.2006
Páčil sa vám článok?

Dennodenne cestujem spojmi bratislavskej MHD z Petržalky. Dennodenne si vypočujem nadávky cestujúcich na zmeny, ktoré postihli hlavne nás obyvateľov okrajových častí Petržalky. Tak ako je možné, že na dopravný podnik prišlo ani nie 2000 sťažností.

Bratislava má asi 425 533 obyvateľov, to znamená, že nespokojných je asi 0,5% obyvateľov. Čo mi zas pripadá neadekvátne, ak počúvam množstvo sťažností okolo seba. Dopravný podnik dokonca zriadil e-mailovú adresu (zmenymhd@dpb.sk), kam majú občania svoje sťažnosti adresovať. Bodaj by dopravný podnik niečo zmenil, keď 99,5% občanov je spokojných. Čo je to v nás ľuďoch, že nevieme vyjadriť vlastný názor. Dokážeme sa sťažovať len medzi stenami vlastného bytu, nanajvýš sa sťažovať susedke v autobuse alebo nadávať šoférovi, ktorý za to môže najmenej. Neviem, či sú to zvyšky komunistického režimu v ľuďoch, že sa boja vyjadriť nespokojnosť. Veď predsa aj v prípade dopravného podniku si kupujeme služby, za ktoré, si myslím, dosť draho platíme. Prečo sa bojíme ozvať? Veď v prípade zakúpenia akýchkoľvek služieb máme právo na reklamáciu.
Ing. Lucia Kovarovičová, Petržalka
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?