Na diaľnici D2 postavia novú križovatku, vybudovať sa má aj časť nultého okruhu

14.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Slovenská správa ciest pripravuje na diaľnici D2 výstavbu diaľničnej križovatky a novej komunikácie, ktorá umožní lepšie prepojenie Devínskej Novej Vsi a starej cesty na Stupavu.

Ako nám povedal vedúci odboru prípravy diaľnic a ciest Slovenskej správy ciest František Brtáň, stavba s oficiálnym názvom Križovatka Stupava - juh bude umiestnená na diaľnici D2 v priestore medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou. Rieši odbočenie z diaľnice v smere od Brna, resp. Stupavy, napojenie závodu Volkswagen Slovakia na diaľnicu a zároveň aj prepojenie na cestu prvej triedy č. 2 (stará cesta z Bratislavy na Stupavu a Malacky).

Vedenie cesty je na základe dohody s magistrátom v trase budúceho nultého okruhu Bratislavy a v budúcnosti by malo umožniť aj prepojenie s Marcheggom v Rakúsku. Pripomeňme, že nultý okruh Bratislavy sa má začať na diaľničnej križovatke D2/D61 v Jarovciach, pokračovať bude novým (šiestym) mostom cez Dunaj do Podunajských Biskupíc a Vajnor, trasa ďalej povedie tunelom popod Malé Karpaty a úsekom pri Mariánke a vyústi práve na križovatke s diaľnicou D2 pri Stupave. Realizácia nultého okruhu sa plánuje okolo roku 2020.

Prvá požiadavka na vybudovanie križovatky a novej cesty prišla z Volkswagenu Slovakia, pretože potrebuje zlepšiť dopravné spojenie s dôležitou výrobňou dielcov v Lozorne. V súčasnosti na prepravu využívajú križovatku zvanú Diamant v blízkosti krematória, čo Volkswagenu nevyhovuje - nová trasa bude podstatne kratšia, a teda ekonomicky výhodnejšia.

V prvej etape, ktorú zabezpečuje Slovenská správa ciest, sa toto prepojenie vybuduje v polovičnom profile, teda v podobe obojsmernej cesty so šírkou 11,5 metra. Dĺžka celého úseku od cesty prvej triedy číslo 2 po cestu tretej triedy číslo 505 vedúcej do Devínskej Novej Vsi je asi 3500 metrov, pričom spomenutá diaľničná križovatka sa nachádza približne v jeho strede.

Na stavbu je spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie a dokumentácie pre stavebný zámer. Slovenská správa ciest hodlá v priebehu prvého štvrťroka roku 2004 zabezpečiť územné rozhodnutie i výkon štátnej expertízy. Predpokladané náklady na výstavbu na úrovni tejto dokumentácie sú približne 800 miliónov korún.

V aktualizovanom návrhu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktorý schválila vláda v júni tohto roka, je začiatok stavby plánovaný na rok 2005. Spracovateľom dokumentácie je Dopravoprojekt Bratislava.

(lau)

Páčil sa vám článok?