Pod Hlavnou stanicou sa plánuje veľká výstavba, začať by sa mala v roku 2006

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Pravdepodobne už v roku 2006 sa začne rozsiahla prestavba Predstaničného námestia vrátane hlavnej železničnej stanice, po ktorej sa tento priestor zmení na nepoznanie a pribudne v ňom niekoľko veľkých stavieb.

Ambiciózny projekt prestavby priestoru Predstaničného námestia predpokladá nielen rekonštrukciu Hlavnej stanice a výstavbu hotela, obchodného centra, dvoch administratívnych centier a podzemnej garáže s 1870 parkovacími miestami, ale aj presun trate električiek do podzemia a preloženie trolejbusovej trate na Žabotovu ulicu. Ráta sa aj s multifunkčnou halou s kapacitou asi 3600 miest. Funkčná profilácia objektov predstaničného priestoru je v súlade s modernou tendenciou európskych dopravných centier. Rozsiahla prestavba priestoru pod Hlavnou stanicou si vyžiada aj prestavbu a rozšírenie jestvujúcich komunikácií - Pražskej, Šancovej a Žabotovej ulice, pričom pri každej z týchto ulíc ide o úpravy na úsekoch dlhých niekoľko sto metrov. Zmiznúť má „moderná“ prístavba budovy stanice z roku 1987, čo umožní opäť vyniknúť pôvodnej historickej budove, ustúpiť novej výstavbe majú tenisové kurty i detské ihrisko, ráta sa však s ich plnohodnotnou náhradou. Aj existujúcu zeleň nahradí nová.

Územie Predstaničného námestia je vymedzené ulicami Pražská, Šancová, Žabotova, Jaskový rad. Jestvujúca zástavba nenapĺňa požiadavku hodnotnej urbanisticko-architektonickej štruktúry, vhodnej priestorovej kompozície, ako aj ďalších znakov centrálnej mestskej oblasti, či už ide o mierku a výškové zónovanie, akcenty a hustotu zástavby alebo prvky drobnej architektúry. Prestavba námestia umožní vniesť do tohto územia celkom nové kvality a funkcie a pozdvihne ho tak, aby sa stalo dôstojnou vstupnou bránou do mesta.

Tento investičný zámer už niekoľko rokov pripravuje spoločnosť I.P.R. Slovakia. Celkové náklady predstavujú takmer osem miliárd korún. Vysoký podiel na investíciách majú nevyhnutné vyvolané investície vo výške takmer dvoch miliárd korún, preto projekt ráta s komerčne využiteľnými kapacitami, aby sa tieto náklady vykompenzovali. Projekt sa pripravuje v súčinnosti s mestom, mestskou časťou Staré Mesto a Železnicami Slovenskej republiky.

Páčil sa vám článok?