Cestu na Senec a Rožňavskú chcú rozšíriť

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Rožňavskú ulicu spolu s cestou na Senec by mali v nie príliš vzdialenej budúcnosti rozšíriť na šesťpruhovú komunikáciu. Tým by sa malo skoncovať s obrovskými zápchami, ktoré na Rožňavskej pravidelne vznikajú.

Zámer rozšíriť cestu na Senec a Rožňavskú v týchto dňoch predložil do magistrátu Generálny investor Bratislavy. Účelom stavby je podľa neho zabezpečiť priepustnosť spomínaných komunikácií, najmä v prípade čiastočného alebo úplného zamedzenia premávky na novootvorenom diaľničnom úseku D1 Mierová - Senecká.

Generálny investor Bratislavy predpokladá, že rozšírenie týchto dopravných tepien by sa mohlo uskutočniť v rokoch 2004 - 2005. Úsek, ktorého sa zamýšľaná výstavba týka, je dlhý 2,55 kilometra. Začína sa križovatkou Rožňavskej s Galvaniho ulicou, v trase jestvujúcej komunikácie sa rozšíri v každom smere o jeden jazdný pruh na úkor stredového deliaceho pruhu, v ktorom je zelene minimum a využíva sa prevažne na umiestnenie billboardov.

Na Rožňavskej ulici bude upravená styková križovatka s komunikáciou do Soravie. V križovatke s Vajnorskou bude výstavba akceptovať preloženie Studenej ulice s napojením obchodných areálov Soravia a TESCO. Na Seneckej ceste je rozšírenie na šesťpruhovú komunikáciu riešené inak - rozšírením do strán. Výstavba rieši stykovú križovatku na Zlaté Piesky. Úsek, ktorého sa rozšírenie týka, končí v jestvujúcej križovatke s cestou do Vajnor.

Zámer má svoje opodstatnenie: sú poznatky, že už pri čiastočnom uzavretí diaľnice D1 Mierová - Senecká sú okamžite prekročené kapacity Rožňavskej ulice a cesty na Senec. Zámer počíta aj s protihlukovými stenami, ktoré by mali ochrániť priľahlú bytovú zástavbu a rekreačný areál Zlaté piesky. Náročná bude vyvolaná investícia týkajúca sa preloženia verejného osvetlenia. Prestavba si tiež vyžiada zmenu cestnej svetelnej signalizácie na troch križovatkách.

Uskutočnenie tohto zámeru by malo mať jednoznačne pozitívny vplyv na životné prostredie - doprava by mala byť plynulejšia, bez zbytočného preraďovania rýchlostí, čo sa prejaví v znížení imisií z dopravy. Ide o jednu z najzaťaženejších komunikácií na Slovensku vôbec - stačí si uvedomiť, že privádza hlavný objem automobilovej dopravy celého Slovenska do Bratislavy. Náklady na výstavbu ešte nie sú známe.

(ver)

Páčil sa vám článok?