Eurovea City bude mať svoju novú identitu, vznikne "mesto v meste"

20.7.2018
Vizualizácia Eurovea City

Zdroj: TS/JTRE

Páčil sa vám článok?

Zóna v blízkosti multifunkčného objektu Eurovea na nábreží Dunaja prechádza v tomto období dynamickou premenou. Dokončením projektov Eurovea2 a Panorama City a ich vzájomným prepojením, získa Bratislava novú mestskú štvrť s názvom Eurovea City.

Dnes priamo v srdci Eurovea City na novej mestskej pláži predstavil novú mestskú štvrť Peter Korbačka a Ľubomír Kaštan zo spoločnosti J&T Real Estate, Beth Galí, krajinná architektka z Barcelony a Oľga Hammer za nákupné centrum Eurovea. Tlačovky sa zúčastnili aj viaceré známe tváre, ktorých život je spätý s touto mestskou štvrťou.

„Nad tým, ako túto lokalitu rozvíjať ďalej, rozmýšľam už niekoľko rokov. Našou filozofiou je na základe skúseností z developmentu a retailu, ale aj za pomoci zahraničných odborníkov, vytvoriť kvalitný mestský priestor, ktorý si potom „osvoja“ ľudia a „zaplnia“ ho svojimi aktivitami a svojou predstavou o trávení času,“ vysvetľuje P. Korbačka.

Zdroj: nc

​Účastníci tlačovej besedy na Pláži Staré Mesto, na ktorej jeho účastníci predstavili nový projekt Eurovea City. Zľava Peter Korbacka, Olga Hammer a Ľubomír Kaštan.

Zdroj: nc

​"Ale o tom, či je nejaké miesto obľúbené u ľudí, nerozhodujú developeri alebo vedenie mesta či odborníci, ľudia si svoje obľúbené miesta vyberajú sami. A tak sa to stalo aj v Eurovei – developer vytvoril podmienky a priestor, ale ľudia rozhodli, ako chcú tento priestor využívať,“ hovorí o atmosfére Eurovey Peter Korbačka, ktorý stojí za jej novou víziou.

"Momentálne pripravujeme realizačný projekt, ktorému sa veľmi podrobne a zodpovedne venujeme, začiatok odhadujeme na prelome rokov 2018/2019, ktorý zahŕňa aj pretvorenie súčasného bulváru Pribinova, ako ho teraz poznáme. Aktuálny stav zahŕňa aj priestorové riešenie projektu električky, ktorá je nielen víziou, ale aj realizovateľným cieľom a, samozrejme, aj priestor pre chodcov a cyklistov," povedal Ľubomír Kaštan projektový manažér developerskej spoločnosti J&T Real Estate.

Dynamická premena územia sa odrazila aj vo vizuálnej identite. Zelené parky, nábrežie, integrovaná doprava a tiež mnohé administratívne budovy pre profesionálny rast dotvárajú jej samostatný mestský charakter. "Eurovea bude stále súčasťou mesta, ale je dôležité, aby nadobudla svoju vlastnú identitu, bola jedinečná. Zároveň, aby staré centrum mesta bolo s novou mestskou časťou kohézne," povedala architektka Beth Galí. 

Nové logo, ktoré dnes predstavili, je inšpirované pôvodnou ideou rovnomerných farebných objektov, ale dostalo štylizovanejšiu formu. Reflektuje tým novovzniknutú mestskú oblasť a tvarom akoby kopíruje panorámu budov na brehu Dunaja. "Mne to pripomína taký malý New York," vyjadrila sa Babsy Heriban, ktorá je súčasťou tejto mestskej časti už niekoľko rokov, je obyvateľkou Panorama City.

Nové logo Eurovea City:

Zdroj: nc

​Eurovea City predstavuje nábrežnú štvrť, ktorej súčasťou sú existujúce projekty Eurovea, Tower 115 a Panorama City a po dokončení sa do nej zapoja aj Eurovea2 a všetky administratívne budovy Panorama Business. Po dokončení pribudnú nielen byty, kancelárie a obchody, ale aj kongresové priestory, ďalšie dve námestia, parky a otvorené športoviská. Dominantou štvrte by mal byť vôbec prvý mrakodrap na Slovensku a ak sa naplní predložená vízia, celú štvrť prepojí so zvyškom mesta električka.

Po dokončení a prepojení všetkých projektov bude administratíva tvoriť cca 285 000 m2, počet bytov dosiahne 1 470, 95 000 m2 budú tvoriť obchodné prevádzky a kongresové priestory ponúknu 8 500 m2. Celá zóna bude mať v budúcnosti asi 3 000 rezidentov, 40 000 pracujúcich a očakáva sa, že denne ju navštívi 65 000 ľudí. 

Denná návštevnosť Eurovea sa dnes pohybuje na úrovni 35 000 ľudí. „Popri veľkej obľúbenosti u návštevníkov nás teší, že Eurovea nie je iba bežným nákupným centrom, o čom svedčí množstvo kultúrnych a športových podujatí pre verejnosť, ktoré tu organizujeme,“ vysvetľuje O. Hammer marketingová manažérka Eurovea.  

Eurovea sa stala partnerom alebo poskytla priestor už mnohým neziskovým projektom a charitatívnym organizáciám. Zázemie tu našli rôzne športové podujatia, viaceré aj s medzinárodným presahom, ako napríklad ČSOB maratón, prebehol tu štart 4. etapy cyklistických pretekov Okolo Slovenska, každoročne tu končí beh Štefánik trail, ďalej Slovenský pohár v karate, finále volejbalu školských tímov, Strong man – Majstrovstvá Slovenska v zdvíhaní klady a atď. Vznikajú tu fan zóny počas dôležitých športových podujatí a v zime je verejnosti k dispozícii najväčšie outdoorové klzisko v Bratislave.

Z festivalov sa tu každoročne konajú Viva Musica, Kultúrne leto, Cirkulart. Čoraz viac sa organizujú aj podujatia na popularizáciu vedy alebo vzdelávacie projekty, medzi inými European Space Expo, Vedecký veľtrh, Deň elektromobility. Z populárnych podujatí pre verejnosť možno spomenúť módny týždeň Eurovea Fashion Forward či populárnu Bielu noc.

(cuki, foto: cuki a vizualizácia: JTRE)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie