Vajnorská samospráva sa bráni výstavbe

6.10.2010
0
Vajnorská samospráva sa bráni výstavbe - Triblavina1
Páčil sa vám článok?

Predstavitelia samosprávy mestskej časti Bratislava-Vajnory podali v uplynulých dňoch podnet na Okresnú prokuratúru v Pezinku pre podozrenie z nezákonného postupu pri schvaľovaní rozhodnutia o zmene územného plánu zóny Chorvátsky Grob - Čierna voda/Triblavina.

Podozrenie sa týka postupu obecného zastupiteľstva Chorvátský Grob pri schvaľovaní územného plánu. Podanie na pezinskú prokuratúru podalo aj občianske združenie Čierna Voda. Podnet sa týka rozsiahlej zástavby v lokalite Chorvátsky Grob, Čierna Voda a Triblavina, kde má na zelenej lúke vyrásť sídlisko s 5000 bytovými jednotkami pre takmer 44 000 obyvateľov. Oblasť sa dotýka severného okraja Bratislavy, ktorá podľa mestskej časti a združenia už v súčasnosti trpí nedostatkom priepustných ciest na ťahu od Pezinka, Senca a spádových obcí.

Starosta Vajnor Ján Mrva (SDKÚ-DS) tvrdí, že zmena obecného územného plánu je v rozpore s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Problémom je podľa neho aj to, že prístupové cestné komunikácie sú síce na projekte sídliska zakreslené, no prechádzajú cez súkromné i štátne pozemky. Takisto je nezmyselne nakreslená prípojka na železničnú trať od Vajnor ku Chorvátskemu Grobu, o ktorej podľa neho zrejme ŽSR zatiaľ neuvažujú.

Vajnory a aktivisti prokurátora žiadajú, aby zastavil proces, ktorý by umožnil záväzné vydávania stavebných rozhodnutí na výstavbu megasídliska.

Zmena územného plánu v rozvojových častiach Chorvátskeho Grobu ráta s výstavbou pre asi 44-tisíc obyvateľov. Podľa odporcov výstavby sa už teraz stavia v Čiernej Vode a už teraz je tu dopravná situácia komplikovaná. Lokalita je v smere medzi Bratislavou a Pezinkom sprístupnená jedinou úzkou cestou, ktorú po Roľníckej ulici vo Vajnoroch denne využíva už teraz viac ako 20 000 vodičov.

V súvislosti s výstavbou v rozvojovej oblasti Chorvátskeho Grobu medzi časťami Čierna Voda a Triblavina a vznikom megasídliska je najväčšmi boľavým miestom súčasná i budúca dopravná infraštruktúra. Otázny je totiž termín vybudovanie nultého diaľničného obchvatu a jeho prepojenie na diaľnicu D1.

(rob)

Páčil sa vám článok?