Petržalka City čaká na stavebné povolenie

15.9.2010
0
Páčil sa vám článok?

Projekt multifunkčného centra Petržalka City čaká na vydanie stavebného povolenia pre jeho prvú etapu. Tá sa týka výstavby pri Rusovskej ceste. Pre agentúru SITA to uviedol člen predstavenstva spoločnosti Petržalka City, a.s., Štefan Koluš.

Celé nové centrum by za pôvodne odhadovaných 400 miliónov eur by malo vzniknúť na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena. Prvá etapa projektu by mala byť podľa Koluša pripravená na výstavbu začiatkom budúceho roka, ukončenie prác sa odhaduje na rok 2013. "Priebeh stavebného konania je procedurálne komplikovaný, podobne ako pri iných stavbách väčšieho rozsahu v danej lokalite," povedal Koluš.

Pôvodne sa malo začať s výstavbou v roku 2008, potom sa mala výstavba prvej časti projektu začať na prelome rokov 2009 a 2010, ani tento termín sa nenaplnil. Projekt už dlhší čas totiž do značnej miery brzdí aj plánovaný nosný dopravný systém MHD v Petržalke, ktorého nedoriešenosť značne spomaľuje aj obstarávania príslušných územno-plánovacích dokumentácií. "Ovplyvňuje aj komplexné riešenie nového centra Petržalky. Avšak tzv. univerzálny koridor, navrhnutý našou spoločnosťou v úseku Rusovská - Romanova je flexibilným riešením, vyhovujúcim rôznym návrhom koľajovej a cestnej dopravy," doplnil Koluš. Proces podľa neho neuľahčujú ani radikálne zmeny v podmienkach financovania developerských aktivít, ktoré vyplývajú z hospodárskej krízy. Projekt však zostáva podľa Koluša prakticky nezmenený a napreduje "v tempe adekvátnom jeho náročnosti a celkovej situácii na trhu".

Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice. Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom asi 85-percent je plánovaných pod úrovňou terénu.

(sita)

Páčil sa vám článok?