Na mieste Kúpeľov Centrál by malo byť nákupné centrum, hotel aj kryté bazény

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Dlhé roky chátrajúce kúpele Centrál zrejme už v dohľadnom čase zmiznú a nahradí ich polyfunkčný areál, v ktorom má byť hneď niekoľko výrazných stavieb vrátane asi 111 metrov vysokého hotela.

Podľa už existujúceho investičného zámeru by na území, ktoré dnes z väčšej časti pokrýva zdevastovaná a sčasti rozkradnutá budova bývalých kúpeľov, malo takmer v celom priestore vyrásť nákupné centrum s dvoma nadzemnými podlažiami, v ktorom by mali byť malé predajne i supermarket. V jeho severozápadnej časti je navrhnuté wellness centrum s krytým plaveckým bazénom, ktorý bude slúžiť širokej verejnosti, a s inými športovo-relaxačnými zariadeniami. Tým sa zachová tradícia tohto miesta, kde boli v minulosti mestské kúpele. Dominantou celého priestoru by mal byť hotel s charakterom 111 metrov vysokého mrakodrapu, orientovaný do vyústenia ulíc Miletičova a Metodova, v ktorom by malo byť asi 320 lôžok. Ambiciózny projekt ďalej ráta so štyrmi bytovými domami s asi 100 bytmi, ktoré majú nadväzovať na existujúce bytovky na Jelačičovej ulici, a dvoma polyfunkčnými budovami s trojuholníkovým pôdorysom, slúžiacimi ako apartmány (na prechodné ubytovanie), resp. ako administratívne priestory. Pod celou plochou súčasného areálu by mali byť na štyroch podzemných podlažiach parkovacie garáže s celkovou kapacitou asi 2000 parkovacích miest.

Rozsiahla výstavba ráta aj s rekonštrukciou križovatiek ulíc Miletičova - Jelačičova a Trnavská - Miletičova, Metodovej ulice a trate električiek. Navrhované dopravné úpravy okrem iného rátajú so zabezpečením ľavého odbočenia z Trnavskej cesty v smere do centra na Miletičovu ulicu, „oživením“ dnes v tejto časti zaslepenej Metodovej ulice a jej pripojením na Trnavskú cestu, ako aj s novými zastávkami električiek a trolejbusov v blízkosti nového centra. Metodovu ulicu investor navrhuje zjednosmerniť, zásobovanie by malo byť riešené výhradne z Jelačičovej ulice s odjazdom výhradne cez Metodovu ma Trnavskú cestu.

Orientačným termínom začiatku výstavby tohto kolosu je posledný kvartál tohto roka, čas výstavby sa odhaduje na tri roky, z čoho vyplýva, že začatie prevádzky prichádza do úvahy asi v poslednom štvrťroku roku 2009.

Páčil sa vám článok?