Samospráva nedokáže odstrániť reklamné panely

28.5.2008
0
Páčil sa vám článok?

Vedenie mesta Bratislava si evidentne nevie rady so zariadeniami vonkajšej reklamy, ktoré na jeho území neustále pribúdajú. Nedarí sa mu splniť ani skromný cieľ dostať reklamu preč z deliacich pásov mestských komunikácií.

„Zatiaľ žiadna z reklamných agentúr nereagovala na výzvy mesta odstrániť reklamné pútače zo stredových pásov,“ povedala nám Mária Račková z referátu komunikácie a vzťahov s verejnosťou bratislavského magistrátu. „Preto bol zo strany mesta podaný návrh na súdne vypratanie nehnuteľností - časti pozemkov na umiestnenie reklamných zariadení v stredových pásoch. Mesto nemôže svojvoľne odstraňovať reklamné pútače.“

Mesto nepokročilo ani s prípravou koncepcie na rozmiestňovanie vonkajšej reklamy na svojom území. Pritom jej vypracovanie avizoval primátor Andrej Ďurkovský ešte vlani koncom augusta. Vtedy uviedol, že mesto má pripravené základné zásady, ktoré sú jednoduché a možno ich zhrnúť do niekoľkých riadkov. A. Ďurkovský vtedy výslovne uviedol, že jedno z pravidiel ráta s tým, že vonkajšia reklama by nemala byť rozmiestňovaná na stredových pásoch mestských výpadoviek. „Tie by mali byť vyhradené len pre zeleň,“ uviedol vtedy pre Bratislavské noviny.

Podľa vyjadrení magistrátu z apríla však mesto Bratislava pripravovanú koncepciu rozmiestňovania vonkajšej reklamy nahradilo verejnou súťažou, ktorá preukáže, ktorým smerom sa bude môcť uberať pri tvorbe už konkrétnych zásad spomenutej koncepcie. „Po skončení dvojročného obdobia bude zrejmé, ako sa spoločnosti, ktoré súťaž vyhrali, zmocnili reklamy, a to bude tvoriť základ budúcej koncepcie,“ povedala nám v apríli hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. „V súčasnosti sa vykonávajú rokovania o zmluvných podmienkach s víťazmi súťaže, po podpise zmlúv hlavné mesto zverejní všetky potrebné informácie a záujemcovia sa budú môcť kontaktovať s agentúrami, ktoré budú mestom zmocnené na uzatváranie zmlúv so záujemcami dva roky.“

Zásady na rozmiestňovanie reklamných zariadení na území mesta teda stále neexistujú a nedarí sa ani naplniť najskromnejší cieľ - aby billboardy zmizli aspoň zo stredových pásov mestských výpadoviek. Na stredovom páse Trnavskej cesty od Trnavského mýta po Tomášikovu ulicu sme narátali 27 reklamných zariadení. Ďalšie desiatky reklamných panelov sú napríklad na Rožňavskej, Bajkalskej a na Landererovej ulici.

(juh)

Páčil sa vám článok?