Mestské regulované parkovanie prichádza aj do Karlovej Vsi. Ktorej lokality sa PAAS dotkne ako prvej?

20.3.2024
0

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Celomestský systém parkovania v Bratislave PAAS by mal od leta mať spustenú svoju prvú zónu aj v Karlovej Vsi. Parkovanie tu bude regulované najmä popoludní a večer.

Ako informuje mestská časť na svojom webe, prvú zónu PAAS v Karlovej Vsi budú ohraničovať ulice  Karloveská, Líščie údolie, Botanická a Svrčia. Zjednodušene povedané, ak sa presúvate v Karlovej Vsi smerom do Dúbravky, tak lokality po pravej ruke od električkovej trate budú súčasťou celomestského regulovaného parkovania.  Spustiť by ho mali v lete. 

Celá lokalita bude jednou zónou. V praxi, ako informuje mestská časť, to bude znamenať, že ak má vodič trvalý pobyt napríklad na Donnerovej ulci a bude mať vybavenú rezidentskú kartu, bude môcť so svojím autom zaparkovať vo svojej zóne, teda napríklad aj na Fadruszovej. 

„Počet parkovacích miest bude zaregulovaný projektom, ktorý ráta s miestami spĺňajúcimi normy, technické listy Bratislavy a podobne. Nedá sa do počtu zahrnúť tzv. zvykové parkovanie obyvateľov tej-ktorej zóny PAAS,“ priblížila vedúca oddelenia dopravy a územného rozvoja miestneho úradu Jana Španková.

Regulácia parkovania v danej zóne bude od 14.00 do 24.00 h. Teda kto nie je rezident v zóne, bude musieť po 14.00 h zaplatiť hodinovú taxu jedno euro na hodinu. Pre rezidentov bude k dispozícii rezidentská, návštevnícka karta, ale aj bonusová karta za desať eur ročne. Tá umožňuje obyvateľovi zaparkovať v inej zóne denne bezplatne na dve hodiny. V prípade rezidentských kariet môže jedna domácnosť získať tri karty. Koľko vozidiel zvyčajne vlastnia ľudia v jednej zóne, to sa dá len odhadnúť. Zvyčajne ide o dve autá. A čo v prípade, ak by sa vydalo viac parkovacích kariet, ako je miest v zóne? „Nejde o vyhradené parkovanie pre každé jedno auto. Ide o dynamickú dopravu, prirodzený pohyb áut,“ uzaviera Jana Španková.

Obyvateľov Karlovej Vsi v diskusi na sociálnej sieti napríklad zaujímala, aký bude v lokalite po novom počet parkovacích miest, keďže na mnohých miestach, kde sa teraz parkuje zo zvyku, už zaplatíte pokutu. "Počet miest po zavedení PAAS bude približne rovnaký ako teraz, ibaže budú v súlade s cestným zákonom. Ak máte trvalý pobyt v zóne, netreba sa toho obávať. Polovica vozidiel po zavedení PAAS v zóne KV2 tam už nebude môcť parkovať, pretože sú z iných mestských častí a iných miest," reagovala mestská časť.

Časom, keď sa PAAS rozšíri aj do ďalších častí Karlovej Vsi (budúci rok by to mali byť napríklad Dlhé diely), bude mestská časť rozdelená už na viac zón. Teda Karlovešťan z Líščieho údolia bude na druhej strane električkovej trate parkovať zdarma maximálne dve hodiny rovnako ako obyvatelia z iných mestských častí. "Po analýzach a štúdiách to bolo navrhnuté mestom a schválené miestnym zastupiteľstvom. Ide o adresné parkovanie, aby v zóne parkovali reálne domáci obyvatelia," vysvetlila mestská časť na sociálnej sieti.

(ms)

Páčil sa vám článok?