S parkovacou politikou sa v Bratislave zavedú aj emisné zóny - kto bude mať výnimky?

10.8.2019
0
Na námestí parkujú autá, samospráva sa bezmocne prizerá - Frantiskanske1
Páčil sa vám článok?

Už tri roky môže každé mesto na Slovensku zriaďovať nízkoemisné zóny, ktoré pomáhajú ozdraviť ovzdušie a tiež znížiť počet starých áut v uliciach. V Bratislave je situácia špecifická...

Bratislavu totiž tvorí 17 mestských častí, ktoré spravujú cesty 3. aj 4. triedy a práve tam by mali vznikať emisné zóny. Mestskí poslanci na podnet starostky Starého Mesta zmenili štatút hlavného mesta tak, aby tieto kompetencie prešli na mestské časti. „Zriaďovanie nízkoemisných zón je žiaduce hlavne v obytných zónach s menšími, logicky ucelenými zhlukmi ulíc tak, aby bola vždy zachovaná obchádzková trasa po komunikáciách 1. a 2. triedy, ktoré spravuje mesto. Preto aj presun kompetencií bol logický a opodstatnený,“ vysvetlil hovorca Starého Mesta Matej Števove. 

Či sa konkrétna mestská časť rozhodne pre nízkoemisné zóny, bude závisieť od jej starostu či starostky a poslancov. Ak áno, pre vodičov to bude znamenať, že autom, ktoré nespĺňa emisné štandardy, sa do zóny nedostanú. V Starom Meste je už proces v štádiu prípravy vstupných dát. Rezidenti, podnikatelia aj zdravotne postihnutí by však mali mať výnimku a povolený vjazd do emisnej zóny aj vozidlom, ktoré kritériá nespĺňa.

(ts)

Páčil sa vám článok?