Vodiči sa sťažujú na zápchy v okolí krematória

29.9.2010
0
Vodiči sa sťažujú na zápchy v okolí krematória - Hodoninska1
Páčil sa vám článok?

Zhustená výstavba medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou dennodenne komplikuje mnohým vodičom život. Hodonínska cesta sa začína prepĺňať, križovatka pri odbočovaní do krematória je preplnená, chýbajú tam semafory.

Vodiči sa už niekoľko rokov sťažujú na časté zápchy na Hodonínskej ulici v okolí Bratislavského krematória. Najmä v čase rannej špičky je cesta v okolí krematória v smere do centra upchaná a nervy vodičov skúša aj blízka križovatka v tvare T pri bývalom sídle záchranného systému, ktorá je najmä v popoludňajších hodinách preplnená.

Vozovka je vedľajšia napriek tomu, že ňou prechádzajú denne tisícky áut v smere z diaľnice a Devínskej Novej Vsi do krematória, Záhorskej Bystrice, Marianky a do Stupavy. Naposledy, podľa niektorých vodičov, nepridalo na priepustnosti ani zriadenie križovatky so semaformi pri novom bauMaxe.

Podľa vyjadrenia z magistrátu je nová svetelne riadená križovatka Hodonínska - Krematórium/bauMax riadená dynamicky s vyvolávaním a predlžovaním jednotlivých fáz riadenia pomocou detektorov a tlačidiel pre chodcov.

Križovatka má vraj dostatočnú priepustnosť a jej riadenie semaformi je zatiaľ v skúšobnej prevádzke.

„Po zistení prípadných nedostatkov bude upravená tak, aby presnejšie zodpovedala aktuálnej dopravnej situácii," uvádza magistrát. Ten dopravnú situáciu na mieste preveroval v rannej dopravnej špičke 10. a 14. septembra 2010 a nedostatky nezistil. „Podľa našich zistení nebola dokonca ani využívaná maximálne možná dĺžka zelenej 71 sekúnd v smere do centra pri výzve od detektorov vedľajších smerov - bez tejto výzvy sa zelená automaticky predlžuje," uviedol pre Bratislavské noviny vedúci oddelenia dopravného plánovania magistrátu Vladimír Mikuš. Podľa neho veľké časové medzery medzi vozidlami ukončujú zelenú po troch sekundách bez výzvy na detektore, čím môže vinou pomalých vodičov dochádzať k nevyužívaniu maximálneho možného času zelenej.

Ako V. Mikuš ďalej uviedol, so znížením zaťaženia dopravy v tejto lokalite sa ráta v roku 2011. Vtedy by mala byť spustená diaľničná križovatka Stupava /juh. Ráta sa aj s rozšírením Hodonínskej cesty na štyri jazdné pruhy, no podrobnejšia štúdia vraj ešte nebola spracovaná.

Rozšírenie komunikácie v priamych smeroch v budúcnosti podstatne zvýši aj priepustnosť svetelne riadenej križovatky. V súvislosti s pripravovanou výstavbou v lokalite Lamačská brána uviedol, že o zvýšenie kapacity kritickej križovatky pri bývalom záchrannom systéme by sa mala postarať jej prestavba na okružnú križovatku. Postaviť ju má spoločnosť The Port, ktorá už má od mesta súhlasné záväzné stanovisko na vydanie územného rozhodnutia na stavbu.

(rob)

Páčil sa vám článok?