Plavba pod mostom bude bezpečnejšia

25.2.2010
0
Páčil sa vám článok?

Starý most má mať po rekonštrukcii výrazne lepšie parametre z hľadiska európskej vodnej cesty, čím má splniť dohody a záväzky Slovenskej repu voči Európskej únii a Dunajskej komisii.

Vyplýva to z informácie splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora (OK) o príprave výstavby nosného systému MHD na úseku Janíkov dvor-Šafárikovo námestie. V rámci výstavby dôjde aj k rekonštrukcii Starého mosta a tým aj k posunutiu nosnej konštrukcie nad hornú úroveň požadovaného plavebného gabaritu, čo si vyžiada zvýšenie všetkých ďalších podpier mosta.

Starému mostu teda zdvihnú podpery do takej úrovne, ktorá zabezpečí potrebné medzinárodné parametre bezpečnej plavby. V súvislosti s rozhodujúcimi parametrami plavebnej dráhy na Dunaji je hlavným parametrom na využitie kapacity plavidiel plavebná výška.

Jej požadovaný plavebný priechodový prierez nad maximálnou plavebnou hladinou je 9,10 metra, maximálna plavebná hladina má výšku 134,657 m n. m. Spodná hranica najnižšieho bodu konštrukcie nad plavebným priechodovým prierezom je na kóte +144,000 m n. m.

V rámci rekonštrukcie Starého mosta sa napríklad ráta aj s výmenou nosnej konštrukcie cestnej časti a s využitím hlavných nosníkov železničného mosta. Spodná stavba zostane zachovaná. Stavbári na mostných konštrukciách železničného mosta po jej rozobratí a úprave položia dvojkoľajnú električkovú trať, vybudujú cyklistickú lávku a súčasťou mosta bude aj chodník pre peších.

(rob)

Páčil sa vám článok?