Jedna električka K2 pôjde do múzea, druhá do šrotu
Od 1. februára 2010 už po mestských električkových tratiach nejazdia vozidlá typu K2. Dopravný podnik v uplynulom období dokončil ich generálnu opravu a po modernizácii a rekonštrukcii jazdia ako električky typu K2S.
Podľa informácií z dopravného podniku, 35 električiek typu K2 prešlo v poslednom období generálnou opravou, rekonštrukciou a modernizáciou. Z posledných dvoch kusov K2 pôjde jedna do dopravného múzea, druhá je určená na zošrotovanie.
Prvé kĺbové električky typu K2 jazdili v Bratislave spolu 40 rokov. Ich predchodkyňami boli vozidlá typu T2 a T3, pričom prvý a jediný typ kĺbovej električky K2 začal jazdiť v meste v roku
Podľa dopravcu sa modernizácia a obnova týkala opravy celej vozovej skrine a osadenia nového čela vozidla. Pribudol aj nový polopantograf, teda modernejší zberač elektrického prúdu prostredníctvom ramena v tvare písmena V na streche vozidla. Modernizácia sa týkala výmeny štvorkrídlových skladacích dverí, ako aj vnútrajška vozidla a kabíny vodiča. Vymenená bola aj pôvodná zastaraná elektrická výzbroj, ktorú nahradil nový hospodárnejší typ.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje viac ako dvesto električiek. Mesto deklaruje, že nosný dopravný systém chce stavať práve na koľajovej trati a preferuje električky pred individuálnou dopravou.
(rob)FOTO - imhd.sk