Vajnory potrebujú východný obchvat

26.3.2009
0
Páčil sa vám článok?

O aktuálnom vývoji projektu tzv. východného obchvatu, ktorý má významným spôsobom pomôcť odľahčiť hustej automobilovej doprave v mestskej časti Vajnory, sme sa pozhovárali so starostom Vajnor, Jánom MRVOM (SDKÚ-DS).

- Tzv. východný obchvat dostal v januári tohto roku územné rozhodnutie a v súčasnosti sa začína výkup pozemkov. Mestské zastupiteľstvo tento rok naň vyčlenilo 1,66 milióna eur a Generálny investor Bratislavy (GIB) začína spracúvať kúpnopredajné zmluvy. Počas výkupov s problémami nerátam. Nepredpokladám totiž, že sa nájdu občania, ktorí by nepredali svoje role na cestu zlepšujúcu dopravnú situáciu v ich obci.

Kadiaľ povedie obchvat?

- Obchádza mestskú časť z východnej strany popri poľnohospodárskom družstve a smeruje k železničnému priecestiu. Obyvatelia z okresov Pezinok a Senec už nebudú musieť jazdiť cez Vajnory, pretože obchvat ich vyvedie priamo na Seneckú cestu. Týka sa to, samozrejme, aj občanov z blízkeho Chorvátskeho Grobu, Slovenského Grobu, Grinavy a Čiernej vody. Potom budú mať dôvod prísť sem len tí, ktorí dovezú, alebo odvezú svoje deti do a zo školy.

Máte v súčasnosti prehľad o tom, aká hustá je u vás premávka?

- Merania spred jeden a pol roka ukázali, že ráno prechádza v smere do Bratislavy 10-tisíc áut a vracia sa 11-tisíc. Počas bežného pracovného dňa je to asi 21-tisíc áut. Pri obchvate pôjde o úsek dlhý 1,8 kilometra skladajúci sa z tridsiatich stavebných objektov. Treba preklenúť dva potoky, železničnú trať a pod diaľnicou sa napojiť na Seneckú cestu. Presné náklady vám dnes nepoviem, odhadujem, že by mohlo ísť o 6,6 milióna eur.

Aká je ďalšia časová postupnosť vývoja tejto dopravnej stavby?

- Ako som už spomínal, v priebehu rokov 2009 a 2010 sa budú vykupovať samotné pozemky od jednotlivých vlastníkov na základe geometrických plánov, navyše sa spracuje projektová dokumentácia k stavebnému povoleniu. Predpokladám, že koncom roka 2010 by sa mohlo začať reálne stavať s tým, že v nasledujúcom roku, 2011, by už obchvat mohol slúžiť motoristom.

Zhováral sa Robert Lattacher
NÁŠ ROZHOVOR
Páčil sa vám článok?