Takto by asi cyklochodník nemal vyzerať, ale podľa Vrakunčanov tam autá parkujú len výnimočne...

28.6.2021

Zdroj: FB V.B.

Páčil sa vám článok?

Na sociálnej sieti sa dnes ráno objavila fotografia, ktorou chcel jej autor poukázať na to, že cyklisti do Vrakuni nemôžu používať cestičku pre nich určenú, nakoľko sú na nej zaparkované osobné vozidlá a nezostáva im nič iné než jazdiť po ceste alebo vyjsť na chodník vyhradený pre chodcov. Na podnet už obsiahlo reagoval starosta mestskej časti Martin Kuruc - čo k situácii povedal?

"Človek by si mohol myslieť, že najväčšími bojovníkmi za stavbu cyklochodníkov sú vodiči áut aby mali kde parkovať. Ono je pekné, že máme vyznačený cyklochodník od kruháču po ŽST Podunajské Biskupice - ale najprv je oddelený a slúži ako parkovisko, potom chvíľu ide po ceste cez kanálové vpuste, potom pri zastávke Čiližská v takej aleji stromov slúži na kočíkovanie, a keďže sú oba smery oddelené stromoradím, tak sa tie kočíky ani nedajú kde obísť. A následne ide ako zmiešaný chodník, kde takisto často parkujú autá. Vyhláška vraví, že cyklista je povinný použiť cyklochodník ak je k dispozícií a ak je zjazdný. A teda rozmýšľam, že či vlastne nie je jednoduchšie bicyklovať vo Vrakuni po cestách," napísal pán Vlado Blšták ku svojej fotografii. 

"Podobne ako pri Malom Dunaji pri retardéroch človek v smere ku kruhovou objazde rozmýšľa či poruší zákaz vjazdu a pôjde v protismere alebo podľa predpisov bude 2 krát odbáčať doľava krížom cez Podunajskú ako to chcú dopravné predpisy. Alebo ako to je na tej novej cyklotrase, ktorá na Amarelkovej končí na "traily" a človek, čo jazdí na slickoch buď zasa krížom prechádza 2x cez Ráztočnú aby sa na Ihličnatej napojil na cyklotrasu (ktorej štatút je tiež pofidérny, keďže letisko vraví, že tá cesta okolo neho je v jeho vlastníctve a žiadna cyklotrasa tam nie je). Tak ak by som vám zavadzal na ceste, keď bicyklujem a kúsok vedľa je cyklotrasa, tak už možno viete prečo. Jednoducho ja nemám na takéto nervy," uviedol na margo problémov, s ktorými sa ako cyklista na území mestskej časti Bratislava - Vrakuňa stretáva. 

Do diskusie pod statusom nahnevaného cyklistu sa zapojil aj pán Ivan Hamala s vysvetlením: "V sobotu tam bol od rána futbalový turnaj detí, Vrakuňa mala dva tímy na turnaji, dokopy bolo asi 14 tímov. A v nedeľu tam mala Vrakuňa prípravný zápas prípraviek. Kapacitne to parkovisko a ani priľahlé parkovisko pri kostole nestačilo. Nie je to tam každý deň, tak si myslím, že aj zhovievavosť by mala byt na mieste."

Zdroj: Google Maps

​Aj táto fotografia svedčí o tom, že automobily na chodníku pre cyklistov neparkujú stále, skôr len výnimočne...

Na kritiku zhoršených podmienok pre cyklistov takmer okamžite reagoval aj vrakunský starosta Martin Kuruc: "Áno parkujú tam autá na cyklotrase pri štadióne, nemali by, ale keď je zápas a zároveň omša v blízkom okolí tak nie je moc kde parkovať, ale to samozrejme nikoho neospravedlňuje, nemali by sa predpisy porušovať, ale takto som cyklotrasu zdedil, a nie je jednoduché je zmeniť a rozšíriť, ale pracujeme na tom. Čo sa týka Amarelkovej, tak  prvú etapu sme urobili pred 2 rokmi za cca 500 tisíc €. Druhá etapa sa práve tento rok dokončuje a tiež stála okolo 500 tisíc eur. Nemusím pripomínať, že pri dnešných zákonoch príprava s realizáciou trvala cca 4 roky a pracujeme aj na tretej etape, ktorá prepojí obe cyklotrasy, aby nebola cesta len pre trail biky, ale aj pre ostatné, len musíme tam vysporiadať súkromné pozemky, čo nie je úplne jednoduché a skĺbiť všetky podmienky aj s financiami, ktoré tiež Vrakuňa nemá nadbytok, okrem cyklotrás musíme opravovať školy, škôlky, cesty a podobne…To dúfam chápete. Malodunajská je večný problém s obyvateľmi, ktorí priamo na tej ceste bývajú, parkujú autá, prechádzajú sa ľudia a prišlo aj k fyzickému konfliktu medzi obyvateľom a cyklistami. Kým sa nezlepší ohľaduplnosť medzi oboma skupinami, tak ten problém tam bude stále. To je proste fakt. A na záver ešte spomínaná cyklotrasa na Hradskej z Ružinova, tiež sa projektuje, získavajú sa stanoviská od dotknutých orgánov, keď budú tak sa začne stavebné konanie, a po vydaní začneme s realizáciou ktorá bude niekde na úrovni 2 milióny €. Stále máte pocit, že robíme málo? Ja ten pocit nemám a snažíme sa robiť maximum, ale sú aj finančné aj technické limity, ktoré neviem zmeniť, avšak ak máte záujem pomôcť, respektíve máte návrhy riešení, rád Vás privítam v našom pracovnom tíme." 

(ars)

Páčil sa vám článok?