Doprava na Košickej ulici sa nemení, komunikácia zostane dvojprúdová
Zdroj: Obyvatelia Košickej
Dopravný režim na Košickej ulici v Bratislave zostane aj naďalej nezmenený. Pôvodný návrh počítal s vytvorením štyroch jazdných pruhov, komunikácia však bude nakoniec zachovaná ako dvojprúdová.
K úprave pristúpila investorská spoločnosť YIT Slovakia, ktorá stojí za projektom Zwirn, spolu s hlavným mestom, čím vypočuli pripomienky obyvateľov z okolia.
"Som veľmi rád, že všetky zúčastnené strany prejavili záujem konštruktívne hľadať najvhodnejšie možné riešenie pre túto lokalitu. Zachovaný režim dopravy nám umožní zachrániť čo najväčšiu plochu zelene a väčší počet stromov," poznamenal generálny riaditeľ YIT Slovakia Milan Murcko s tým, že stredový pás zelene tak ostane bez zásahu. V pláne je tiež vybudovanie novej cyklotrasy na úrovni chodníka.
Do ďalšej fázy sa zároveň posunul projekt developera s názvom Zwirn, ktorý má vyrásť v areáli bývalej Bratislavskej cvernovej továrne. Prvá etapa výstavby sa posunula bližšie k realizácii, developer získal územné rozhodnutie (ÚR) pre bytové bloky Zwirn 1. Súčasťou novej mestskej štvrte je aj obnova budovy Pradiarne 1900, národnej kultúrnej pamiatky (NKP) a jednej z najvýznamnejších priemyselných pamiatok v Bratislave. Spolu s ňou prechádza od jesene 2018 rekonštrukciou aj budova Silocentrály, ktorá bola v minulosti "srdcom" bývalej továrne. Ich obnova by mala stáť 20 až 23 miliónov eur.
Na Ďatelinovej pribudol nebezpečný ostrovček na ceste - prečo nie je nijako označený?
Obyvatelia žijúci v blízkosti nákupného centra Retro možno zaregistrovali, že na konci Ďatelinovej ulice približne pred týždňom pribudol na cestu ostrovček, ktorý však nie je nijako označený, takže tvorí nebezpečnú prekážku na vozovke. Jedna vodička idúca z Nevädzovej si ho nevšimla a jej auto skončilo s rozbitým podvozkom...
Uhorskú cvernovú továreň (s názvom Zwirn Fabrick) založili v roku 1900 obchodníci z Rakúska a Anglicka. Pradiareň bola od začiatku najimpozantnejšou stavbou areálu a nazývali ju aj Priemyselný palác. Jej unikátna konštrukcia pozostáva z liatinových stĺpov (403 kusov a jeden betónový) spolu s koľajnicovými nosníkmi, do ktorých sú zaklenuté stropné klenby. Na budove Pradiarne sa nachádza 505 okien v 78 tvarových variáciách. Silocentrála bude mať po rekonštrukcii 13 tvarových typov okien. Pradiareň bola prestavaná v 60. rokoch 20. storočia, výroba v továrni bola ukončená v 90. rokoch 20. storočia. Za NKP bola vyhlásená v roku 2007.
(TASR)