Sivý zákal už nemusí byť strašiakom. Moderný laser vracia zrak aj kvalitu života
Zdroj: veselyok.com
S pribúdajúcim vekom sa u väčšiny ľudí začína zrak postupne zhoršovať. Jednou z najčastejších príčin je sivý zákal – zakalenie prirodzenej očnej šošovky. Pacienti opisujú, že vidia, akoby cez špinavé sklo: obraz je rozmazaný, farby vyblednuté a kontrast mizne. Tento problém postihuje takmer každého, niekedy už po päťdesiatke, častejšie však po šesťdesiatom roku života. Okrem veku môže byť dôvodom aj úraz, cukrovka či dlhodobé užívanie niektorých liekov.
Sivý zákal dokáže výrazne znepríjemniť každodenný život. Strata ostrosti zraku vedie k neistote pri šoférovaní, chôdzi po schodoch či pri orientácii v priestore. Pacienti prestávajú čítať, športovať alebo sa venovať svojim záľubám. Po úspešnej operácii sa však väčšina z nich k svojim aktivitám opäť vracia. Operácia sivého zákalu teda nie je len o zlepšení videnia – prináša slobodu, istotu a návrat farieb a svetla do života.
Kľúčové je zákrok neodkladať. Čím dlhšie pacient čaká, tým je šošovka tvrdšia a samotná operácia zložitejšia. Moderná medicína dnes umožňuje bezpečný a rýchly zákrok už v skorších štádiách, pričom výsledky sú výborné.
Skutočný prelom v liečbe priniesol femtosekundový laser, ktorý pri operácii nahrádza skalpel a vykonáva rezy s mikroskopickou presnosťou. Takmer polovicu krokov operácie zvládne laser úplne samostatne. To znamená kratší čas zákroku, menšiu záťaž pre pacienta a rýchlejšiu rekonvalescenciu. Väčšina pacientov zaznamená zásadné zlepšenie zraku už na druhý deň po operácii.
Veselý Očná Klinika bola priekopníkom tejto metódy na Slovensku a dnes patrí medzi pracoviská s najväčšími skúsenosťami. Zo šiestich femtosekundových laserov dostupných v krajine sa až tri nachádzajú práve na jej klinikách. Až 75 % operácií sivého zákalu sa tu vykonáva pomocou tejto technológie. Spojenie špičkového vybavenia a skúseností troch generácií lekárov robí z Veselý Očnej Kliniky jedno z najuznávanejších oftalmologických pracovísk u nás.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
PR - sponzorovaný obsah