Psychologička radí: Pri výbere mimoškolských aktivít by mali byť aj deti
Zdroj: Lucia Marcinátová
Pri výbere mimoškolských aktivít by mali byť prítomné aj deti. Podľa psychologičky by sa mali rodičia s deťmi porozprávať o rôznych krúžkoch a možnostiach, ktoré ponúka ich okolie.
"Keďže deti počas prázdnin trávia veľa času vonku, pri rôznych aktivitách v táboroch, môže byť pre nich problém sedieť počas vyučovania na jednom mieste. Preto by rodičia mali dbať na to, aby deti mali po vyučovaní dostatok pohybu a mohli sa vybiť z energie nahromadenej počas dňa v škole," povedala psychologička Ľubica Kövérová z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie. Podľa jej slov zabezpečiť sa to dá rôznymi športovými mimoškolskými aktivitami.
"Niektoré budú chcieť pokračovať v začatých aktivitách, ktoré robili minulý školský rok, iné budú chcieť možno vyskúšať niečo nové, napríklad vymeniť výtvarnú za tanečnú. Môžete akceptovať navrhovanú zmenu, ale deti by mali dopredu vedieť, že krúžky si vyberajú na celý školský rok a ak ich doň zapíšete, musia v nich zotrvať," uviedla Kövérová.
Bratislava chce zakázať herne v tesnej blízkosti škôl: Novú petíciu nevylučuje
Mesto Bratislava chce zakázať herne v blízkosti škôl, zariadení sociálnych služieb pre deti a mládež či ubytovní mládeže. Zamedziť chce tiež, aby bola jedna herňa tesne pri druhej herni a vo vybraných, najmä sviatočných dňoch, chce aj zakázať prevádzkovanie hazardných hier. Počíta s tým návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorý v pondelok (9.9.) odobrila mestská finančná komisia a odporučila mestským poslancom ho schváliť.
Vedeli ste, že školské „obedy zadarmo“ končia v odpade? Ide o každý tretí obed
Po predškolákoch prichádzajú na rad školáci. Už od septembra sa v jedálňach základných škôl začnú variť „obedy zadarmo“ (úvodzovky preto, lebo rodič predsa len niečo priplatí). Myšlienka pekná, no prinesie problémy, ktorých riešenie nie je jednoduché.
Psychologička však upozornila, že pri plánovaní mimoškolských aktivít to netreba preháňať, lebo školáci potrebujú aj voľno na hru, v ktorej spoznávajú svet, rozvíjajú myslenie, tvorivosť a fantáziu. "Stále treba mať na pamäti, že deti v mladšom školskom veku sú stále ešte deťmi, preto nechcime od nich toho priveľa. Deti v tomto vývinovom období sa ešte nezaoberajú svojím vlastným prežívaním, ako je to u detí v období puberty, ale žijú v neproblematickom svete vecí a dejov," dodala psychologička.
(TASR)