FOTO: Cestujúci musel dosť dlho hľadať funkčnú elektrickú zásuvku na Hlavnej stanici. V čom bol problém?

15.10.2018

Zdroj: FB J.R.

Páčil sa vám článok?

Určite ste aj vy zaregistrovali, že na Hlavnej stanici v Bratislave nedávno slávnostne otvorili zrekonštruovanú čakáreň za takmer milión eur. Aj keď už takmer mesiac slúži verejnosti, tak stále nie je dokonalá, ani plne funkčná. Dokazuje to aj zážitok, o ktorý sa na sociálnej sieti so svojimi známymi podelil pán Jerguš...

„Dnes som bol nútený čakať na Hlavnej stanici v Bratislave na (ako inak) vlak meškajúci 40 minút. Nakoľko som sa vracal z celodennej pracovnej cesty mal som 3% baterky v mobile a tak som dúfal, že si ho na Hlavnej vlakovej stanici hlavného mesta členského štátu Európskej únie bez problémov nabijem. Zhodou okolnosti za obrovskej pompéznosti minister dopravy pred pár týždňami otvoril novú čakáreň v hodnote 990,67 tis. eur vrátane DPH. Konkrétne ide o tri miestnosti, ktoré síce majú štatút čakárne, no lavičky nájdete len v jednej z miestnosti a to v počte 30 miest na sedenie. Keby som chcel byť nepríjemný tak poviem, že vydeľme si 990,67 tis. eur vrátane DPH počtom 30 miest na sedenie, ale viem, že svet takto nefunguje,“ napísal v úvode svojho príspevku Jerguš a pokračuje: „Po počiatočnom šoku som sa rozhliadol po možnosti nabiť si svoj telefón. Vo VIP miestnosti s lavičkami som nenašiel ani jednu elektrickú zásuvku, naopak v dvoch ďalších miestnostiach, v ktorých už pri rozpočte 990,67 tis. eur vrátane DPH zostali prostriedky na nákup lavičiek boli zásuvky. Zmieril som sa s faktom, že 21. storočí budem sedieť na zemi v čakárni popri nabíjaní svojho telefónu, no keď som si svoje zariadenie zapojil do zásuvky zistil som, že v nej nie je prúd.“ Mladý muž si našťastie spomenul, že ešte jedna čakáreň by mala byť v druhom bloku stanice, ktorý sa pred historickou budovou postavil ešte za socializmu.

Zdroj: FB J.R.

​ „Plný odhodlania som sa teda vybral na poschodie, kde som opäť narazil na niekoľko skvostov. Po prvé v čakárni je zákaz konzumovať jedlo, nie sú tu koše s triedeným odpadom (nie, naozaj toto nie je prehnaná požiadavka) ani informačné tabule, ale nájdeme tu konečne fungujúce zásuvky. Sú tu asi v počte dve, alebo tri, ale keďže život vraj nie je fér tie zásuvky, sú vo výške asi 1,4 m a samozrejme pri nich nie sú lavičky. Čo mi teda ostáva? Opäť sedieť na zemi a navyše držať si telefón celý čas v ruke. Viem, že vám pravdepodobne napadne, že tie zásuvky nie sú určené na nabíjanie zariadení, dovolím si však zastávať názor, že na mieste ako je Hlavná stanica hlavného mesta by mala takúto možnosť ponúkať. Myslím, že problémy, ktoré som načrtol, si nevyžadujú drahé riešenia, len trochu vôle a lepšieho manažmentu zo strany ZSSK. Pretože, ak budeme nad svojou nespokojnosťou len nečinne mávať rukou, tak sa nikdy nič nezlepší.“

Zdroj: FB J.R.

Jeho príspevok sa prostredníctvom sociálnej siete dostal k tisíckam používateľov a zareagoval naň aj facebookový administrátor Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorý mu ešte počas víkendu napísal: „Dobrý večer, veľmi nás mrzí Vaša skúsenosť a za meškanie vlaku sa ospravedlňujeme. Priestory čakárne, ako aj trate sú súčasťou infraštruktúry, ktorej správcom sú Železnice Slovenskej republiky. Odporúčame vám obrátiť sa s touto otázkou priamo na nich."

Bratislavské noviny tak dnes v mene nespokojného cestujúceho urobili a dostali sme od hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej nasledujúcu odpoveď: „Na hlavnej stanici sme zaznamenali krátkodobý výpadok nabíjania  - bol vyrazený elektrický istič. Cestujúci nedostatok okamžite avizovali a problém bol vzapätí vyriešený. Všetky zásuvky sú plne funkčné. Ešte pre vašu informáciu dodávam, že uvedene zásuvky vo výške 1,4 m sa nachádzajú v pôvodnej čakárni na poschodí, nie v novej časti. Novovybudovaná čakáreň a hala v priestoroch starej nefunkčnej reštaurácie bude v nasledujúcom období pri ďalšej etape rekonštrukcie Hlavnej stanice slúžiť aj pre predaj lístkov a budú tam presunuté pokladne z hlavnej budovy, ktorá bude prechádzať rekonštrukciou.“

(ars, foto: FB J.R.)

Páčil sa vám článok?