Ako dopadla diskusia o taxíkoch v rámci projektu Hovorme o Bratislave?

23.11.2017

Zdroj: FB

Jozef Uhler, Maroš Palesch a Marcel Lukačka
Páčil sa vám článok?

Čo všetko by sa muselo v našom hlavnom meste zmeniť, aby bola taxislužba spoľahlivou alternatívou verejnej dopravy? To bola hlavná téma diskusie v rámci projektu Hovorme o Bratislave, ktorá sa konala tento týždeň v Kontakte na Ventúrskej ulici za účasti obchodného riaditeľa go4 Marcela Lukačku, mestského poslanca Jozefa Uhlera a dopravného konzultanta Maroša Palesha.

„Prvá polovica diskusie bola moderovaná a potom sa do nej postupne začali zapájať aj ostatní prítomní. Prišli taxikári, ale aj zástupcovia spoločnosti Uber a väčšina z nich sa zhodla na tom, že problém taxislužby je potrebné riešiť a to čo najskôr. Cítia to tak nielen zákazníci a obyvatelia Bratislavy, ale aj samotní taxikári. Podľa viacerých názorov sme zaspali dobu niekedy okolo roku 1990,“ ozrejmila nám priebeh diskusie Táňa Kratochvílová - organizátorka projektu Hovorme o Bratislave. 

Podľanej je na ťahu mesto, ktoré by mohlo prijatím pripravovaného Všeobecne záväzného nariadenia situácii vo sfére taxislužieb pomôcť, aby sa stali doplnkovou a viac rovnocennou alternatívnou k verejnej doprave. „Určite je pre mesto lepšie, keď budú jazdiť v prostriedkoch MHD a taxíkmi než aby vyrážalo do už aj tak dosť plných ulíc nášho hlavného mesta ešte viacej áut. Nehovoriac o tom, že tým vzniká ešte aj problém s parkovaním,“ dodala Kratochvílová. 

Napriek tomu, že diskusie sa zúčastnili aj zástupcovia dvoch „znepriatelených“ táborov – klasických taxislužieb a aplikácie Uber, tak nedošlo k ich vzájomnej konfrontácii. „Samozrejme, že tam jasne zaznelo, aby boli podmienky pre vodičov ako aj ich povinnosti rovnaké. Momentálne panuje v oblasti poskytovania služieb osobnej dopravy v Bratislave dosť veľký chaos a aj samotní zákazníci sú často zmätení,“ vysvetľuje organizátorka diskusie.

V Bratislave je v súčasnosti asi 1400 aktívnych prevádzkovateľov tejto služby, pričom bolo doteraz vydaných 2200 taxikárskych koncesií. Celkovo by malo po bratislavských uliciach jazdiť 1900 vozidiel taxislužieb a okolo 500 áut, ktoré zabezpečujú prepravu osôb vďaka aplikácii Uber.

Viacerí prítomní sa zhodli v tom, že v Bratislave najviac zdeformovalo trh pôsobenie spoločnosti Easy taxi, ktorú poznáte podľa bielych áut s nápismi, že jazdia za 5 eur. Šoféri, ktorí riadia tieto vozidlá si ich od firmy každý deň prenajímajú a potom sú nútení jazdiť aj 20 hodín denne, aby sa im to oplatilo. Pochopiteľne, že takýto dlhý čas strávený za volantom spôsobuje únavové riziká, ktoré ohrozujú nielen cestujúcich, ale aj samotných vodičov.

(ars, foto: koláž FB)        

Páčil sa vám článok?