NÁZOR: Je Bratislava skutočne vnímaná ako jedno z najbohatších miest v Európe?

5.4.2014
0
Názor: je bratislava vnímaná ako jedno z najbohatších miest v európe? - hecko_vladislav
Páčil sa vám článok?

NOVA BRATISLAVA | V printových alebo elektronických médiách je Bratislava charakterizovaná ako jeden z najbohatších regiónov v Európe. Môžeme byť na to hrdý a marketingovo to využívať pri rôznych stretnutiach, rokovaniach a podobne. Obávam sa však, že neuspejem medzi tými, ktorí tu bývajú, pravidelne dochádzajú za prácou alebo študujú. Veď bohatstvo, ruka v ruke so zdravím, všeobecne dovoľuje žiť si bezstarostný život.

Bohatá Bratislava by preto mala byť pre nás v prvom rade mestom, kde sa cítime komfortne, kde každodenné problémy by mali byť iba také veľké, že ich môžeme považovať za malicherné. Bratislava by sa mala stať mestom, ktoré si my sami budeme charakterizovať ako mesto, ktoré je zdravé a bohaté.

Čo k tomu treba? Podľa mňa sa dá zlepšiť veľa, ale nechcem mať široký záber. Spomeniem len dve oblasti - informovanosť, doprava. Tie sa nás dotýkajú, určujú mieru našej spokojnosti.

Informovanosť je jedna z dôležitých súčastí života. Hovoríme, že nakladanie s informáciami je veľmi výnosné. Myslím si, že je to pravda, ktorú ja vnímam v kontexte zlepšenia života v našom meste ako možnosť zasahovať do rozvoja a spravovania mesta alebo mestských častí. Ako dialóg medzi občanom a samosprávou. Práve dialóg vedie k tomu, aby sa plánované projekty a zmeny v systéme dostali na takú úroveň, keď prípadný budúci zásah do projektu alebo systému bude už len kozmetický. A preto treba informovať, počúvať a komunikovať.

Doprava je kapitola sama osebe. Žijeme v 21. storočí, kde nám vo veľkej miere vládnu kolesá. Využívame individuálnu a hromadnú dopravu.  Veľkým problémom je stav komunikácií. Ich oprava, prípadné budovanie si vyžadujú nemalé finančné prostriedky. A tu sa k našej Bratislave náš štát, ale aj samosprávny kraj správa vyslovene macošsky. Aj s mojím prispením sa podarilo v minulom roku získať dodatočné 3 milióny EUR na opravy ciest v Bratislave. Ale je to málo. Chce to systémové riešenie, či už cestou cieleného využitia cestnej dane, alebo sa zamyslieť, či cesty nezveriť štátu, kraju.

Boom individuálnej dopravy spôsobujenočnú moru skoro každému majiteľovi automobilu. Kde zaparkujem? Bratislava je v porovnaní s inými hlavnými mestami malá, zahustená, vhodných parkovacích plôch je málo a čiastočne riešiť parkovanie na úkor zelene nie je vôbec dobré. Chce to reguláciu tak, ako je to u susedov v našom okolí. Pod reguláciou chápem rezidenčné parkovanie. Žiaľ, ani po dvoch rokoch snaženia nevidím svetlo na konci tunela. Videl som, ale niekto ho zhasol alebo koniec tunela zabetónoval. Prevážili osobné záujmy a príprava na volebný rok. Viem, bolo by to nepopulárne opatrenie, ale v krátkej dobe by sme pochopili, že to, čo robí v tejto oblasti Viedeň alebo Praha, má zmysel...

Možností zlepšenia kvality života v Bratislave je veľa. Máme čo doháňať v oblasti správy a kontroly verejných financií, rozvoja turizmu. Ale o tom možno neskôr.

Prajem vám všetkým peknú a pokojnú jar.

Ing. Vladislav Hečko,
poslanec mestského a miestneho zastupiteľstva


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?