UPC vychádza v ústrety väčšine zákazníkov

7.10.2006
Páčil sa vám článok?

AD: UPC VYRAĎUJE Z PONUKY SLEDOVANÉ STANICE (4/2005) V minulom čísle Bratislavských novín bol uverejnený list čitateľa, reagujúci na úpravu programového rastra UPC Slovensko, ktorá sa dotkla bratislavských zákazníkov získavajúcich televízny signál prostredníctvom káblových rozvodov. Konkrétne, že z ponuky Rozšíreného súboru bola pre nízku sledovanosť vyradená nemecká stanica Sat1 a zároveň bola zaradená gastronomická televízna stanica TV Paprika, ktorá vysiela denne 14 hodín programu dabovaného do českého jazyka.

Je pravdou, že v súvislosti s nahradením Sat1 boli zaznamenané aj kritické ohlasy divákov. Zaradenie TV Paprika však zákazníci spoločnosti UPC Slovensko vo všeobecnosti vítajú a prijímajú veľmi kladne. Okrem výsledkov prieskumov a vyše 40 článkov v médiách, to potvrdzujú aj pozitívne ohlasy zákazníkov na zaradenie tejto stanice, ktoré nad kritickými ohlasmi k Sat1 jednoznačne prevyšovali.

Je pochopiteľné, že úplne každému zákazníkovi sa nedá vyhovieť. Spoločnosť UPC Slovensko sa však snaží vychádzať v ústrety väčšine zákazníkov a má záujem poskytovať bohatú, žánrovo rozmanitú ponuku s čo najväčším počtom programov v zrozumiteľnom jazyku (slovenskom a českom). Mimochodom, programová ponuka Rozšíreného súboru spoločnosti UPC Slovensko v Bratislave dnes obsahuje až 45 televíznych staníc. Len za posledné dva roky bolo zaradených 12 nových kanálov, medzi nimi stanice s vysokou sledovanosťou, ako sú Discovery Channel, detský kanál Minimax, Reality TV, Galaxie Sport, Romantica, Extreme Sports, Private Blue, TA3, VH1 a Music Box atď. S najväčšou pravdepodobnosťou žiadny európsky káblový TV operátor nezaradil za toto obdobie toľko nových zaujímavých televíznych staníc.

Čo sa týka zastúpenia nemeckých televíznych kanálov, v ponuke Rozšíreného súboru v Bratislave sú ďalšie 4 nemecké stanice (RTL, Pro7, Deutsche Welle a Kinderkanal) a ďalšie 2 rakúske (ORF1 a ORF2). Spolu je to 6 televíznych kanálov v nemeckom jazyku, čo je - ak nepočítame české stanice - stále najväčšie zastúpenie.

Čitateľ kritizoval aj niektoré ďalšie zmeny v programovom rastri. Minulý rok totiž vypadol z ponuky športový kanál DSF. Spoločnosť UPC si uvedomuje záujem divákov o tento kanál, a preto robila všetko, aby mohla tento kanál naďalej poskytovať divákom. Programový raster však UPC Slovensko zostavuje v súlade so zákonmi platnými na Slovensku a v súlade s platnými európskymi legislatívnymi normami v oblasti vysielacích práv. Práve preto, že rešpektuje platné predpisy, musí niekedy upravovať programovú ponuku. Taký bol aj prípad s vyradením stanice DSF. Vzniknuté zmeny v tomto prípade ani UPC Slovensko, ani ostatné káblové spoločnosti, žiaľ, nemohli ovplyvniť.

Spoločnosť UPC Slovensko úroveň služieb a programovú ponuku neustále skvalitňuje. V rozmanitej programovej ponuke si každý divák nájde, čo ho zaujíma - filmy, spravodajstvo, šport, historické dokumenty, prírodopisné seriály, programy pre deti, rôzne súťaže, hudobné programy. Každý si z vyše štyroch desiatok televíznych kanálov môže slobodne vybrať, čo chce sledovať. A to za cenu, ktorá je, s výnimkou Rumunska, najnižšia v Európe.
Jaroslav Kolár, poverený hovorca spoločnosti UPC Slovensko
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?