Penzión Portus a Hotel Perugia s pokutou

13.1.2012
0
Páčil sa vám článok?

Ubytovacích kapacít má Bratislava v súčasnosti viac ako dosť, nie všetky hotely či penzióny sú však kvalitné, resp. ponúkajú služby, ktoré deklarujú. Opäť sa o tom presvedčili inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktorí v lete navštívili niektoré ubytovacie zariadenia v meste.

Najhoršie dopadol Penzión Portus na Paulínyho ulici, ktorý prevádzkuje spoločnosť Horsík, s.r.o. Pri kontrole totiž SOI zistila hneď niekoľko nedostatkov. Jednak tu nemali overenú kuchynskú váhu, takže zákazník si nemohol prekontrolovať správnosť deklarovaného množstva výrobkov. Ďalej penzión nedodržal klasifikáciu „penzión *", keď v troch izbách chýbali nočné lampy na každé lôžko, chýbalo zrkadlo a v spoločnej kúpeľni s WC chýbali uzatvárateľné nádoby na odpad.

Ďalej prevádzkovateľ nepredložil rozhodnutie orgánu hygieny, ktorý povolil prevádzkovanie kontrolovanej prevádzky, v jedálnom lístku nebolo pri piatich druhoch jedál uvedené množstvo, resp. objem, a samotná prevádzka nebola na vhodnom a trvale viditeľnom mieste označená obchodným menom a sídlom predávajúceho, ani triedou ubytovacieho zariadenia. Okrem toho inšpektori SOI zistili, že prevádzkovateľ neposkytol spotrebiteľovi úplnú a presnú informáciu o nákupných podmienkach poskytovanej služby, keďže na dverách prevádzky bola len informácia o cene 50 € za izbu, a to bez špecifikácie izby, pretože ubytovanie bolo poskytované v dvoj-, troj- a štvorlôžkových izbách. Za všetky tieto nedostatky vyrúbil inšpektorát SOI prevádzkovateľovi penziónu Portus pokutu 1500 €.

O niečo lepšie dopadla kontrola v Hoteli Perugia***, ktorý prevádzkuje spoločnosť ROJAX GASTRO, s.r.o. Pri kontrole 12. augusta 2011 bolo zistené, že v dvoch izbách chýbala v predsieni vešiaková stena a pri kontrolnom nákupe predávajúci nesprávne účtoval výslednú sumu nákupu, a to sumou 29,80 € namiesto 29,10 €, keď započítal aj 2 kusy chleba po 0,35 €, ktoré neboli predmetom objednávky, ani neboli skonzumované. Pri platení ďalej predávajúci nevydal peňažný rozdiel 0,20 € pri platení požadovanej výslednej sumy 29,80 €. Konaním predávajúceho tak podľa SOI došlo k predraženiu nákupu v neprospech spotrebiteľa celkom o 0,90 €. Na základe týchto nedostatkov bratislavský inšpektorát SOI udelil prevádzkovateľovi Hotela Perugia*** pokutu 900 €.

Ten sa k výsledku kontroly a výške pokuty vyjadril v tom zmysle, že obsluhujúci zamestnanec sa necíti vinný z úmyselného predraženia. Z hradenej sumy nevydal, pretože sa domnieval, po vyjadrení inšpektorov pri platení, že účet je v poriadku a nevydaný rozdiel ostáva obsluhe. O neskonzumovaných kusoch chleba sa vraj dozvedel až po vykonanom účtovaní. Inšpektori SOI však trvajú na svojom a námietky prevádzkovateľa hodnotia ako účelové v snahe zbaviť sa objektívnej zodpovednosti za zistené a preukázané porušenie zákona.

Marian Brezňanský
(Spracované z právoplatných rozhodnutí Slovenskej obchodnej inšpekcie)

Páčil sa vám článok?