Cena za vodu pre domácnosti sa zvýši

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) chce v budúcom roku zvýšiť cenu vodného a stočného pre domácnosti. Uviedol to generálny riaditeľ BVS Daniel Gemeran.

Ako sme sa dozvedeli, cena vodného by sa mala zvýšiť o 10 až 20 percent, cena stočného o 20 až 30 percent. BVS pritom analyzuje aj možnosť zavedenia tarifných cien podľa objemu odberu s tým, že čím viac vody zákazník odoberie, tým ho vyjde cena za mernú jednotku lacnejšie. Súčasná snaha odberateľov ušetriť na účtoch za vodu znížením jej spotreby totiž vedie k tomu, že BVS využíva svoje výrobné kapacity len asi na polovicu, čo vytvára tlak na rast priemernej ceny vody. Vodárenská spoločnosť okrem toho zvažuje aj zavedenie jednotnej ceny vodného pre domácnosti a ostatných odberateľov. Ďalšou plánovanou zmenou, ktorá by sa mala uskutočniť asi v rokoch 2005-2006, je zavedenie paušálnej ceny za vodné a stočné. Jednotná cena za vodné by sa mohla zaviesť v budúcom roku, pri stočnom by sa tak malo stať o dva až tri roky. Jednotná cena by mala pozostávať z paušálneho poplatku a úhrady skutočnej spotreby.

Spoločnosť v tomto roku plánuje investície v objeme 550 miliónov korún, ktoré budú vložené do modernizácie a rozširovania vodnej a kanalizačnej siete. Bratislavská vodártenská spoločnosť je aj v súčasnosti zisková, v tomto roku sa výška zisku odhaduje na 300 miliónov. D. Gemeran vyslovil predpoklad, že celý zisk sa bude investovať a spoločnosť nebude akcionárom vyplácať nijaké dividendy. Spoločnosť je schopná z vlastných zdrojov pokryť investície do 750 miliónov korún, na financovanie dlhodobých investícií plánuje použiť aj prostriedky zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Investovať však bude len v takej miere, aby to neohrozilo potreby spoločnosti a nevyvolávalo neúmerný tlak na rast cien vodného a stočného.

BVS pokračuje v reorganizácii, ktorá má byť ukončená do 1. apríla tohto roka a jej súčasťou je zrušenie dvoch mimobratislavských prevádzkových jednotiek. S reorganizáciou, ktorá si vyžiada prepustenie asi 90 zamestnancov, je spojené aj vytváranie nových úsekov pre marketing a obchod.

Páčil sa vám článok?