Okrem regúl treba aj zvýšenú ústretovosť

29.1.2008
0
Páčil sa vám článok?

Zasvätení tvrdia, že za nedorozumenia okolo poriadku a čistoty pre stojiskách odpadových nádob môžu aktivity bývalého mestského poslanca, predsedu petržalského stavebného družstva.

Možno paradoxne sa vracia dopad týchto nedorozumení najviac na Petržalku. A zasa v tom figuruje bytové družstvo. Jeden z jeho členov, vlastník družstevného bytu pán A. K., upozorňuje, že z ich stojiska na Ševčenkovej 22-24, ktoré im bytové družstvo konečne vlani oplotilo, odvážajú odpad sporadicky, pretože odpadári sa doň nedostanú a kľúče od neho odmietajú. Namieta tiež, že spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) si napriek tomu účtuje odvoz aj za dni, keď neodviezli odpad a žiada preplatok vrátiť.

Zákaznícke oddelenie OLO promptne odpovedá, že ich pracovníci sú oprávnení prevziať len magnetické kľúče od stojísk. Dôvodia, že takzvaný preplatok nevrátia, pretože OLO napokon odpad odviezlo, hoci v inom termíne.

Hovorkyňa spoločnosti OLO Margita Tieleschová, s ktorou sme problém konzultovali, sa so stanoviskom zákazníckeho oddelenia stotožňuje. Pripomína, že družstvo bolo povinné o podmienkach zmluvy informovať aj nájomníkov a najmä ako zástupca obyvateľov a vlastníkov domu zabezpečiť prístupnosť stojísk. Menuje, ktorými normami a záväznými nariadeniami sa upravujú ďalšie okolnosti, z čoho vyplýva, že bytové družstvo si neplní povinnosť sprístupňovať uzavreté stojisko odpadu, čím porušuje aj záväzné nariadenie, aj samotnú zmluvu s OLO. Hovorkyňa vraví, že čitateľ chce zhodiť všetku vinu na OLO.

List nášho čitateľa tento dojem nevzbudzuje, skôr svedčí o nedostatočnej informovanosti, a to je už naozaj výlučne záležitosť vedenia bytového družstva a jeho vzťahu k členom. Všestranné riešenie - pre obe organizácie, obyvateľov i samotné mesto - leží vo zvýšení ústretovosti. Zmluva hovorí len o tom, čo ktorá strana musí a čo nemusí. Ústretovosť poslúži čistejšiemu mestu.

(gub)

Páčil sa vám článok?