Kedy začnú v Bratislave stavať ďalšie diaľničné úseky

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Od 29. augusta je v prevádzke nový diaľničný úsek Mierová - Senecká, ktorý by mal sčasti odbremeniť komunikácie v meste od dopravného zaťaženia. Už v blízkej budúcnosti sa začne výstavba ďalších dvoch diaľničných úsekov.

Nový diaľničný úsek je šesť a pol kilometra dlhý, pričom estakáda meria 1,7 kilometra. Pôvodne plánované náklady na jeho výstavbu, ktoré predstavovali bezmála 150 miliónov eúr, boli napokon ešte vyššie. Dušan Mráz, generálny riaditeľ spoločnosti Doprastav, ktorá v spolupráci s viacerými subdodávateľmi toto dielo vybudovala, zvýšenie nákladov odôvodnil tým, že bolo potrebné vykonať viaceré práce, s ktorými sa pôvodne nerátalo. Išlo najmä o likvidáciu skládky, na ktorej bolo 185-tisíc ton odpadu a vybudovanie privádzača na Vajnory a niektorých ďalších stavieb. Nový diaľničný úsek prispeje k tomu, že sa časť dopravy prenesie zo Šancovej ulice na Einsteinovu a Prístavný most, o asi dvadsať percent by mala poklesnúť premávka na Bajkalskej, Trnavskej a Rožňavskej ulici.

Ako nás informoval prvý zástupca generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Ladislav Pauliny, v súčasnosti sa už uskutočňujú verejné súťaže na vybudovanie ďalších dvoch diaľničných úsekov. Už v tomto roku, najneskôr v prvom kvartáli roku 2003, by sa mala v Petržalke začať stavať diaľnica D1 v úseku Viedenská cesta - Prístavný most. Dĺžka tohto úseku je 3,867 km, úsek sa začína napojením na už vybudované vetvy križovatky diaľnic D1 a D2 a končí sa pripojením na Prístavný most. Na mestské komunikácie je prepojený v smere zo západu na východ na svojom začiatku a v opačnom smere odpojením na Prístavnom moste. Pripojenie Petržalky na diaľnicu je riešené cez Einsteinovu ulicu. Trasa diaľnice je umiestnená uprostred koridoru mestskej rýchlostnej komunikácie Einsteinova a je od nej v celom úseku fyzicky oddelená.

Do konca tohto roka alebo v prvom kvartáli roku 2003 by mali začať stavať aj diaľnicu D2 na úseku Lamačská cesta - Staré grunty, ktorá má zlepšiť situáciu na ďalšom kritickom mieste - na Patrónke. Pôvodne sa mala začať stavať už vlani, odklad vyvolali občianske iniciatívy, požadujúce zapracovať do pôvodného projektu rôzne pripomienky (objavili sa dokonca požiadavky na kompletné zastrešenie diaľničného úseku). Podľa Ladislava Paulinyho táto stavba mešká aj kvôli výkupom pozemkov a majetkovo-právnemu vyrovnaniu. Súčasťou tohto úseku má byť aj 1440 metrov dlhý tunel pod prírodným masívom Sitiny.

Páčil sa vám článok?