Hrozba dopravného kolapsu: Bratislava požiada o pomoc ministerku vnútra

27.12.2018
0
Ulica Mlynské nivy

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Prestavba mimoúrovňovej križovatky Prievoz v rámci nultého obchvatu sa spustí až vtedy, keď budú pripravené podmienky na plynulú rekonštrukciu a zároveň mesto bude môcť zrealizovať opatrenia, ktoré maximálne znížia negatívny dosah dopravných obmedzení v súvislosti s výstavbou.

V relácii Mesiac v Bratislave internetovej televízie Tablet TV to potvrdili viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová i predseda finančnej a člen dopravnej komisie hlavného mesta Rastislav Tešovič. Námestníčka primátora, ktorá má v gescii práve dopravu, zároveň informovala, že mesto sa bude musieť pripraviť na to, že súbežne s prestavbou križovatky sa bude realizovať aj úplná uzávera ulice Mlynské nivy.

"V oboch prípadoch rokujeme za mesto s realizátormi stavieb i dopravnými policajtmi o optimálnom riešení obchádzkových trás, v rámci ktorých trváme na preferencii mestskej hromadnej dopravy (MHD)," uviedla Kratochvílová. V tejto súvislosti má vedenie mesta v pláne požiadať o pomoc aj ministerku vnútra Denisu Sakovú, aby na Krajskom dopravnom inšpektoráte v Bratislave podporila zámery mesta zvýhodniť na obchádzkových trasách MHD.

Kratochvílová tiež potvrdila, že na niekoľko mesiacov bude úplne uzavretá ulica Mlynské nivy v súvislosti s projektom výstavby multifunkčného komplexu, súčasťou ktorého bude nová autobusová stanica. "Technologicky si to vyžaduje dopravné riešenie, ktoré má byť realizované pod povrchom," upozornila. "Osobne si myslím, že tá stavba je tak ďaleko, že je nevyhnutné čo najskôr vybudovať túto komunikáciu, ktorú mesto potrebuje," povedala o budúcom bulvári.

Hrozba dopravného kolapsu: Križovatka Mlynské nivy môže byť v priebehu niekoľkých rokov rozkopaná viackrát

Dopravné obmedzenia, ktoré už Bratislave neúprosne klopú na dvere, nemajú byť zďaleka konečné. V priebehu 3 nasledujúcich rokov bude potrebné ulice Mlynské nivy, Košická, Svätoplukova či Landererova – a štyri ich križovatky – opätovne uzatvárať a nanovo prerábať kvôli ďalším projektom v tejto lokalite. Starostovia Ružinova Martin Chren a Vrakune Martin Kuruc preto dnes predložili na zastupiteľstve návrh, ktorým sa snažia situáciu riešiť.

​Súhlasí s ňou aj Tešovič. ,,Mesto má veľký investičný dlh, pokiaľ sme pripravení ho znižovať, musíme ísť do toho," uviedol. Podotkol, že zo strany mesta je v súčasnosti potrebná súčinnosť pri koordinácii oboch dopravných stavieb, aby sa nenásobil negatívny efekt dopravných obmedzení. ,,Myslím si, že obyvatelia pochopia obmedzenia, ak budú vidieť, že tie projekty postupujú, že sa hýbu, že sa na nich pracuje a výsledok bude stáť za to," poznamenal.

V relácii spomínali aj prípravu rozpočtu na rok 2019. Zhodli sa, že až dôsledné preskúmanie pripravených podkladov a návrhov rozpočtových kapitol, ktoré pripravilo bývalé vedenie hlavného mesta, ukáže, či má Bratislava naozaj "prestretý stôl", ako o tom hovoril exprimátor Ivo Nesrovnal. ,,Intenzívne už komunikujeme o predpripravenom návrhu, predpokladám, že ho určitým spôsobom prekopeme, aby boli doň zaradené priority, ktoré sme ľuďom sľúbili, že zrealizujeme," uviedol predseda finančnej komisie hlavného mesta. Tešovič upozornil, že jednou z dôležitých úloh pre poslancov i magistrát bude v nasledujúcom období znížiť zadlženosť mesta.

Kratochvílová naznačila, že sa zmení aj spôsob implementácie poslaneckých priorít. "Chceme zmeniť spôsob komunikácie s poslancami a starostami a namiesto natvrdo definovaných požiadaviek priorít, ktoré chcú poslanci realizovať, máme predstavu skôr o tom, že vytvoríme akýsi participatívny rozpočet. Budeme o tom komunikovať," dodala za vedenie mesta viceprimátorka. Verí, že rozpočet by mal byť na rokovaní zastupiteľstva už vo februári. Kým mesto nebude mať schválený svoj finančný plán na rok 2019, bude musieť hospodáriť v rozpočtovom provizóriu. ,,Chod mesta to neohrozí," uistila Kratochvílová.

(tasr)

Páčil sa vám článok?