Zlaté časy bratislavskej Koliby sú už preč

6.3.2008
0
Páčil sa vám článok?

Človek s úžasom sleduje premenu Koliby, ktorá o dva-tri roky bude úplne zastavaná. A súčasne si kladie otázku: rozmýšľali kompetentní, ktorí schvaľujú výstavbu takýchto projektov nad dopravným prepojením s mestom, lebo Podkolibská ulica sa nedá prestavať na štvorprúdovku?

V tesnej blízkosti je už vystavaná štvrť mestských víl na Jeséniovej ulici. Ďalšia veľká stavba je pri konečnej zastávke trolejbusu číslo 213, kde nad areálom základnej školy stavajú betónové monštrum. Len približne 100 metrov vyššie stavajú ďalšiu bytovku, pričom aj nezainteresovaný človek vidí, že do zástavby rodinných domov, do kopcovitého terénu bytovky s takouto architektúrou jednoducho nepatria!

A ďalšia megastavba sa stavia za „dominantou“ bývalých Filmových ateliérov Koliba - vysokým komínom kotolne. Údivu hodná je hustota výstavby na Tupého ulici, tiahne sa až po parčík pri vyústení Bellovej ulice na Podkolibskú. Je úžasné, čo si stavebné firmy dokážu pretlačiť na Stavebnom úrade Bratislava - Nové Mesto. A ešte viac nepochopiteľnejšie je, že sa nájdu ľudia, čo tie byty kúpia. Keď bude tento svah dostavaný, hustota zástavby sa bude rovnať zástavbe v Starom Meste.

O štyri, päť rokov bude počet obyvateľov Koliby trojnásobný oproti roku 1990. Čo okolo infraštruktúry robia kompetentní na Junáckej ulici? Kto je schopný spojiť Kolibu s mestom cez Kramáre? Projekty na Vlársku ulicu, kadiaľ mal jazdiť aj trolejbus, sú staré vyše 25 rokov, výstavba sa čiastočne začala pred 22 rokmi. Medzi dvoma úsekmi Vlárskej ulice sú dva pozemky, ktoré bránia sprejazdneniu a pri konečnej trolejbusu číslo 213 sú tiež dva zavadzajúce pozemky.

A ešte väčším vrcholom neschopnosti kompetentných je cestné spojenie Koliby s Račianskou ulicou, cez Krahulčiu a Sliačsku ulicu, ktorá vyúsťuje pri Figare. Krahulčia ulica bola dlhé roky neprejazdná z dôvodu pokládky novej kanalizácie. V minulom roku bol konečne spravený nový koberec s obrubníkmi! No po tejto ceste neprejdú dve autá vedľa seba. Keby ten, kto minuloročnú opravu Krahulčej ulice schvaľoval, spolupracoval s ďalším „kompetentným“, ktorý schvaľuje výstavbu na Kolibe a myslel do budúcnosti, mala byť Krahulčia ulica obojsmerná. Sprejazdnením Vlárskej ulice by Koliba mala tri komunikácie, spájajúce ju s mestom.

Vladimír Ambruz, Nové Mesto
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?