Výstavba mosta prebieha podľa plánu

15.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Práce na výstavbe piateho mosta cez Dunaj, pracovne nazývaného Most Košická, pokračujú podľa plánu a určité sklzy nemôžu ohroziť rozhodujúce termíny. Uviedol to generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Metro Ladislav Csáder.

„Práce postupujú v zásade podľa schváleného harmonogramu,“ konštatoval. „Na petržalskej strane je vybudovaná väčšina pilierov estakády a buduje sa podperná skruž pre jej nosnú konštrukciu. Na pravom brehu sa rozbieha výstavba kolektorov pre inžinierske siete a zakladanie estakády, buduje sa základ pravobrežného piliera hlavného mostného poľa cez Dunaj. Určitý sklz, ktorý však zatiaľ v žiadnom prípade neohrozuje rozhodujúce termíny, je v rozbehu výroby oceľovej konštrukcie a v rozbehu rekonštrukcie Košickej ulice, kde nám robí problémy množstvo nie vždy správne zakreslených inžinierskych sietí.“

L. Csáder sa vyjadril aj k otázke, aká je situácia s projektovou dokumentáciou konštrukcie mosta, ktorá podľa niektorých médií stále nie je hotová. Potvrdil, že

dokumentácia na vykonanie prác zabezpečovaná zhotoviteľom nie je ešte úplná a zrejme ani v najbližšom čase nebude. „Pri takej rozsiahlej stavbe, budovanej navyše vo veľmi krátkej lehote, je však úplne normálne, že dokumentácia sa spracováva postupne,“ podotkol.

„Požadovaný rozsah dokumentácie nie je možné vyhotoviť naraz, navyše už dnes vieme, že podrobné projekty prekládok sietí na Košickej ulici budeme môcť spracovať až postupne, podľa skutočného stavu zisteného po ich odkrytí. Čo nás však trápi, je meškanie niektorých častí dokumentácie už realizovaných objektov. O situácii priebežne rokujeme so zhotoviteľom.“

Nevyhol sa ani odpovedi na otázky týkajúce sa medializovaných informácií o neprehľadnosti nakladania s finančnými prostriedkami určenými na výstavbu (konkrétne išlo o tvrdenia, že vyše 220 miliónov korún sa ocitlo v položke „Ostatné”). Médiá, ktoré uverejnili tieto informácie, podľa neho čerpali z materiálu, ktorý Metro predložilo na zasadanie mestského zastupiteľstva. „Bohužiaľ, zaúradoval v ňom počítačový škriatok a došlo k prehodeniu riadkov,“ vysvetlil. „Okamžite po zistení tejto chyby sme materiál opravili a opravený ho dostali všetci poslanci mestského zastupiteľstva.“

Ako ďalej konštatoval L. Csáder, v skutočnosti bolo spomínaných 220 miliónov vynaložených na stavebné práce súvisiace s prípravou územia pre výstavbu samotného mosta. Na tzv. „Ostatné“ pripadla suma 6,9 milióna korún. Išlo o náklady na inzerciu, tlmočenie, preklady, právne zastupovanie, informačný materiál, vytvorenie modelu mosta atď.

(juh)
Páčil sa vám článok?