Ministerstvo zdravotníctva poďakovalo za pomoc pri vylepšení COVID infolinky - doteraz bola preťažená...

19.12.2020

Zdroj: MZ SR

Páčil sa vám článok?

Pre veľkú vyťaženosť informačných liniek o koronavíruse sprístupnilo ministerstvo zdravotníctva ďalšie kontakty. V októbri vzniklo s podporou súkromných spoločností úplne nové call centrum.

Jeden z telefonických operátorov poskytol technologickú podporu, banky zase pomohli s personálom. Technologická spoločnosť poskytla finančnú podporu. Vďaka tomu linka úspešne funguje. Denná kapacita je 2500 hovorov denne. Počas fungovania prijali už skoro 60 tisíc volaní.

Cieľom zriadenia infolinky zriadenej pod ministerstvom zdravotníctva bolo poskytnúť ľuďom možnosť získať čo najviac informácií a odpovedí. Dovtedy fungujúce linky mali problém stíhať nápor volaní. Rezortu zdravotníctva pomohli so zriadením partneri zo súkromného sektora. Spoločnosť Slovak Telekom poskytla na 12 mesiacov bezplatne číslo 0800 a technickú podporu. Slovenská sporiteľňa pomohla s personálnym obsadením. Vyčlenila vyškolených profesionálnych operátorov. Výplaty ďalším operátorom hradí spoločnosť Global Payments a Tatra banka.

Za vedenie ministerstva zdravotníctva sa firmám poďakoval štátny tajomník rezortu Peter Stachura. „Urobili ste veľmi dobrú vec, ktorá pomáha ľuďom a celej spoločnosti,“ poďakoval štátny tajomník Stachura. Poďakoval aj všetkým pracovníkom infoliniek, za ich každodennú pomoc a rady ľuďom. „Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva SR už v októbri vyčlenila tím 10 skúsených operátorov, ktorí riešia enormný počet otázok verejnosti a pomáhajú tak zvládnuť dopady pandémie,“ hovorí Slávek Mynář, riaditeľ Klientskeho centra Slovenskej sporiteľne. Ako dodal pôvodne mala podpora operátorov z našej banky skončiť na konci roka, no vnímame mimoriadnu situáciu a predlžujeme ju aj na január.

„Spravili sme to preto, lebo sme videli, že je potrebné konať rýchle a s dobrým technickým zabezpečením,“ vysvetlil riaditeľ spoločnosti SlovakTelekom pre Slovensko Dušan Švalek. Ako dodal nebolo to len rozhodnutie manažmentu, ale aj zamestnancov. „Naša participácia na pomoci call centru predstavuje finančnú spoluúčasť a podporu. Vnímame to ako prejav spoločnej zodpovednosti,“ uviedol Martin Grega z vedenia spoločnosti Global Payments. Ďalším partnerom, ktorý podporil vznik a fungovanie linky je Tatra banka.

Infolinka v číslach
Infolinka COVID pod MZ SR vznikla 23.10.2020.
Od vzniku zaznamenalo centrum viac ako 145 tisíc hovorov (vrátane duplicitných a zmeškaných).
Ku dnešnému dňu prijali 57 741 hovorov.
Celková dĺžka hovorov je 2887 hodín.
Priemerná dĺžka hovoru je 3 minúty.
Kapacita call centra je aktuálne 2500 hovorov/deň.
Najviac volaní zaznamenali 6.11.2020, dovolať sa pokúšalo 10 652 volajúcich.
Najmenej hovorov, prišlo 29.11.2020, bolo ich 366.

(ts)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie