Zaviesť parkovaciu politiku v hlavnom meste od januára 2021 sa zdá byť v súčasnosti nereálne...

16.7.2020
parkovanie

Zdroj: Hlavné mesto SR Bratislava

Páčil sa vám článok?

Mesto Bratislava pokračuje v procese obstarávania najdôležitejšej časti parkovacieho systému - softvérového jadra. Keďže chce minimalizovať riziko dodania nekvalitnej služby alebo problémov pri rozbehu, rozhodli sa hodnotiť nielen cenu ako jediné kritérium výberu úspešnej ponuky, ale magistrátu bude záležať aj na jej kvalite...

Takto nastavené kritériá na vyhodnotenie ponúk sú doposiaľ vo verejnom sektore raritou a Bratislava bude jedným z prvých miest na Slovensku, ktoré do obstarávania informačného systému zavedie kritériá kvality. Týmto spôsobom chce minimalizovať riziko obstarania problematického alebo nekvalitného systému a naťahovania času úspešného dodania služby. Zároveň chce ukázať, že aj vo verejnom sektore sa dá obstarávať transparentne a kvalitne. Preto sa na magistráte rozhodli aj hodnotiacu komisiu otvoriť pre zástupcov odbornej verejnosti a masmédií. "Sme radi, že členstvo v komisii prijali zástupcovia Slovensko.digital, médií Zive.sk a TouchIT a tiež odborníci na dopravu Igor Dula a Jozef Drahovský. Zastúpenie v komisii majú aj mestskí poslanci a poslankyne, ktorých bude v komisii zastupovať predseda Komisie dopravy a informačných systémov mestského zastupiteľstva Jozef Uhler," uvádza mesto v tlačovej správe.

Od začiatku roka vedenie mesta napriek koronakríze absolvovalo predbežné trhové konzultácie s 20 spoločnosťami, ktoré sa venujú takýmto alebo podobným službám a v druhej fáze trhových konzultácií sme obdržali 10 rôznych ponúk v rámci určenia predpokladanej hodnoty zákazky. V najbližších týždňoch mesto čaká ďalšia, najdôležitejšia fáza - samotné vyhlásenie súťaže. Paralelne pripravuje ďalšie súťaže na súvisiace služby (projekty organizácie dopravy a dopravné prieskumy pre nové parkovacie zóny, platobná brána, mobilná aplikácia či parkomaty).

​"Pokiaľ ide o plánovaný termín spustenia celomestskej parkovacej politiky, v procesoch verejného obstarávania je plánovanie náročnejšie. Takýto typ súťaží a ich výsledky spravidla namietajú neúspešní uchádzači, čím sa môžu termíny predĺžiť o ťažko odhadnuteľnú dobu. Okrem procesov verejného obstarávania termín ovplyvňujú aj dopady aktuálnej koronakrízy a výpadky v rozpočte plánované na súvisiace opatrenia. I keď termín spustenia ešte v tejto chvíli nepoznáme, začiatok roka 2021 sa dnes už javí ako nereálny. Aj otvorením hodnotiacej komisie externým odborníkom však chceme toto riziko minimalizovať," povedala tlačová tajomníčka magistrátu Katarína Jánošíková. 

"Popri verejnom obstarávaní systému je dôležitou súčasťou prípravy spustenia celomestskej parkovacej politiky aj riešenie kapacít parkovania na sídliskách, kde s mestskými časťami pripravujeme rozbeh budovania parkovacích domov na miestach s kritickou situáciou pre obyvateľov a na vstupoch do Bratislavy zase budovanie záchytných parkovísk. S mestskými časťami tiež spoločne pripravujeme lokality, kde by sa mali spustiť prvé zóny a zároveň vyhodnocujeme pilotnú prevádzku v územiach, kde už funguje. Aj na základe úspešnosti a skúseností dolaďujeme nastavenie ostrej prevádzky celomestskej parkovacej politiky v roku 2021. Je pre nás dôležité, aby obyvatelia cítili, že férové parkovanie nie sú len rezidenčné karty a obmedzenia, ale aj benefity pre obyvateľov," dodala hovorkyňa Bratislavy.

(ts)

Páčil sa vám článok?